راهکار جدید ارتش سوریه در حلب

راهکار جدید ارتش سوریه در حلب
پنج‌شنبه 17 بهمن 1392 - 20:25

دمشق، العالم ـ ارتش سوریه با ادامه پیشروی در حلب راهکار جدیدی بر مبنی قطع ارتباط مناطق تحت کنترل تروریست ها و تشکیل مناطق بسته امنیتی را با موفقیت دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار العالم، ارتش سوریه به عملیات خود در شمال کشور بویژه محور حلب و علی الخصوص محور شرقی آن ادامه می دهد.ارتش توانست منطقه النقارین، الزرزور و تله الطعانه را تحت کنترل درآورده و امنیت فرودگاه بین المللی حلب را تامین کند.

بر این اساس با بازسازی فرودگاه چندی پیش اولین هواپیماهای غیر نظامی در فرودگاه حلب به زمین نشست.

از سوی دیگر ارتش سوریه تلاش می کند با سیطره بر شهرک صنعتی نزدیک به منطقه شیخ نجار، محاصره امنیتی را مستحکم کند و راه کمک رسانی به عناصر مسلح از حومه شمالی حلب به بویژه از شهر الباب در مرز ترکیه را قطع کند.

ارتش توانسته مناطق با فاصله چند کیلومتری از فرودگاه مثل کرم الراتب و الجزماتی را برای تامین امنیت فرود و پرواز هواپیماها به کنترل خود در آورد.

به گفته خبرنگار العالم، ارتش تلاش می کند تا ارتباط مناطق با یکدیگر را قطع کند و آنها را به میدان های امنیتی بسته تبدیل کند تا بتواند گروه های مسلح را به طور مستقیم هدف قرار دهد. این راهکار تاکنون در منطقه کرم المیسر، کرم الجزماتی، مساکن هنانو و المرجه که به عنوان دروازه مناطق شرقی حلب به شمار می آید، انجام شده است.

در رشته عملیات های دیگر در شرق و غرب حلب و بویژه اروم الکبری، چندین مرکز تجمع عناصر مسلح نیز هدف حملات ارتش سوریه قرار گرفته است.

خبرنگار العالم گفت که عملیات نظامی همچنین در مزارع ریما در ریف دمشق نزدیک به شهرک یبرود ادامه دارد و چندین مرکز تجمع عناصر مسلح در راس العین هدف قرار گرفته است.

بر اثر آن شمار زیادی از عناصر مسلح کشته و زخمی شده اند.6-14:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها