لبنان باز هم صحنه انفجارهای تروریستی خواهد بود؟

لبنان باز هم صحنه انفجارهای تروریستی خواهد بود؟
پنج‌شنبه 1 اسفند 1392 - 14:20

العالم - برخی اطلاعات امنیتی در لبنان از احتمال وقوع انفجارهای بیشتر در این کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از بیروت، لبنان یک بار دیگر آماج حملات تروریست ها قرار گرفت؛ آن هم به روشی که لبنانی ها مدتی است آن را تجربه می کنند. انفجار همزمان 2 خودروی بمب گذاری شده که در فاصله ای اندک از یکدیگر حرکت می کردند، منجر به شهادت یا زخمی شدن شمار زیادی از عابران پیاده و شهروندانی شد که از منطقه مسکونی و تجاری بئر حسن عبور می کردند.

قدرت انفجار از وجود 160 کیلوگرم مواد منفجره جاسازی شده در2 خودرو حکایت داشت.

قاضی صقر صقر کمیسر دولت در دادگاه نظامی لبنان روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه العالم گفت: نتائج اولیه نشان می دهد خودروی ایکس-5 حاوی 90 کیلوگرم مواد منفجره و خودروی مرسدس حاوی 70 کیلوگرم از این مواد منفجره بوده است.

تعدادی از شهروندان لبنانی نیز در گفت و گو با خبرنگار العالم بر ادامه راه مقاومت و تسلیم نشدن در برابر این جنایت ها تاکید کردند.

یک بانوی لبنانی در همین ارتباط گفت: خانه ما پر از شیشه های خرده شده است. آنها مدعی هستند که سیاستمداران و نظامیان را مورد هدف قرار می دهند؛ اما در خانه ما، هیچ فرد سیاسی و نظامی حضور ندارد، آنها فقط مردم را می کشند.

تحقیقات درباره هویت مجریان عملیات تروریستی آغاز شده و نیروهای امنیتی با ایجاد حصار در اطراف محل حادثه، همچنان در حال جمع آوری مدارک و شواهد هستند.

انفجار در نزدیکی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و یکی از پادگان های نظامی ارتش که تعداد زیادی سرباز را در خود جای داده بود، به وقوع پیوست.

این حادثه تروریستی در حالی رخ داد که همه آحاد ملت لبنان ضمن رد تروریسم، جنایاتی از این دست را محکوم کرده و آن را حمله به ثبات کشورشان برمی شمرند.

سلیم جریصاتی وزیر کار سابق لبنان در گفت و گو با شبکه خبری العالم بیان کرد : تروریست ها منطقی جز قتل و ویرانی ندارند و امروز بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و انسجام هم در سطح وزارتخانه ها و هم در میان تمام جریان های سیاسی نیازمندیم.

علی عمار از اعضای کمیسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز گفت: هرکسی که به جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان حمله کند، به فلسطین و مسئله مقاومت حمله کرده است.

انفجار جلوی رایزن فرهنگی ایران در بیروت را گروه تروریستی عبدالله عزام برعهده گرفته است. برخی اطلاعات امنیتی لبنان از احتمال وقوع انفجارها و استقرار بمبگذاران انتحاری در خاک این کشور حکایت داد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها