درخواست یمنی‌ها برای پایان کار دولت موقت

درخواست یمنی‌ها برای پایان کار دولت موقت
جمعه 2 اسفند 1392 - 22:21

یمنی ها امروز پس از پایان مهلت انقلابیون به "عبدربه منصور هادی" رییس جمهور یمن به منظور پایان دادن به فعالیت دولت وفاق، تظاهرات گسترده ای را در مناطق مختلف برگزار کردند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت کنندگان در تظاهرات امروز (جمعه) با سردادن شعارهایی اقدامات دولت در اعطای پست به اعضای برخی احزاب مشخص توسط دولت و طرح تقسیم یمن به چند منطقه را محکوم کردند.

معترضان یمنی تأکید کردند که به فعالیتهای خود تا تحقق خواسته هایشان ادامه می دهند. آنان همچنین سلطه آمریکا بر روند تصمیم گیری در کشورشان را محکوم کردند.  
در عدن نیز تیراندازی نیروهای امنیتی به سوی تظاهرکنندگان دو کشته و 16 زخمی به جا گذاشت.
تظاهرکنندگان که هواداران "جنبش جنوب" بودند مخالفت خود را با مصوبات گفت وگوی ملی و طرح تقسیم یمن به چند منطقه اعلام کردند. پلیس با گلوله جنگی و پلاستیکی و شلیک گاز اشک آور به تظاهرکنندگان در مرکز عدن حمله ور شد. 
از سوی دیگر، "جمعه المعلا" خطیب یمنی از دولت خواست نیروهای ارتش را از جنوب این کشور خارج کند. وی تاکید کرد که مردم جنوب به مخالفت خود با تقسیم این منطقه و مصوبات گفت وگوی ملی ادامه خواهند داد. 
امروز دومین سالگرد به قدرت رسیدن "عبدربه منصور هادی" بر اساس توافقنامه ریاض است. این توافقنامه پس از انقلاب مردم و سرنگونی که "عبدالله صالح" دیکتاتور یمن با حضور شماری از گروه های این کشور و نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس در پایتخت عربستان بسته شد. بسیاری از انقلابیون یمن توافقنامه ریاض را اقدامی از سوی شورای همکاری برای دور زدن انقلاب مردم یمن و نجات عبدالله صالح از مجازات توصیف کردند.

امروزه بیشتر گروه های یمنی با تمدید دوره انتقالی عبدربه منصور هادی مخالفند و او را به شکست در حل مشکلات امنیتی و اقتصادی متهم می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها