انگلیسی، زبان دوم انگلستان می‌شود؟!

انگلیسی، زبان دوم انگلستان می‌شود؟!
شنبه 3 اسفند 1392 - 20:57

عزیمت مهاجران از اروپای شرقی به انگلیس، باعث افزایش قابل ملاحظه در تعداد دانش آموزانی شده است که در مدارس این کشور به زبان انگلیسی به عنوان زبان اول سخن نمی‌گویند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از پایگاه روزنامه انگلیسی "دیلی میل"Daily Mail ، تعداد دانش آموزانی که به زبان انگلیسی به عنوان زبان اول سخن نمی گویند، در فاصله سال های 2008 تا 2013 میلادی از 44 هزار نفر به بیش از 123 هزار نفر افزایش یافت.
افزایش قابل ملاحظه تعداد دانش آموزانی که به زبان رومانیایی به عنوان زبان اول سخن می گویند، در عرض 5 سال به میزان 527 درصد افزایش یافت و تعداد کسانی که به زبان بلغاری به عنوان زبان اول سخن می گویند، رشدی به میزان 255 درصد داشته است.
طبق آمارهای رسمی، انگلیس در دهه آینده به بیش از یک میلیون منزل اضافه نیاز خواهد داشت و مجموع کل منازل مورد نیاز در سال 2022 به هشت میلیون می رسد که این، بالاترین آمار از 40 سال گذشته است.
مدارس انگلیسی هزینه آموزش کودکانی را که به زبان انگلیسی به عنوان زبان اول سخن نمی گویند، 30 هزار پوند استرلینگ در سال برآورد کرده، این درحالیست که هزینه آموزش دانش آموزان دیگر، حدود 5 هزار پوند استرلینگ است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها