تایپ فارسی و اعلام وضع فوق‌العاده در فرودگاه هلند!

تایپ فارسی و اعلام وضع فوق‌العاده در فرودگاه هلند!
شنبه 3 اسفند 1392 - 22:06

خیال‌پردازی چند مسافر نوجوان هواپیمای هلندی که رسم‌الخط فارسی را با عربی اشتباه گرفته بودند، تاخیر دو ساعته در پرواز و اعلام آماده باش نیروهای امنیتی فرودگاه آمستردام را در پی داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، چند دانش آموز مسافر هواپیمای شرکت "ایزی جت" که قصد داشت از فرودگاه آمستردام هلند راهی فرودگاه نیوکاسل انگلستان شود، به خدمه هواپیما خبر دادند که شخصی در حال نوشتن مطالبی به زبان عربی در لپ تاپ است؛ و این امر دو ساعت تاخیر پرواز و اعلام آماده باش در فرودگاه را در پی داشت!

به نوشته روزنامه القدس العربی، در  پی این "هشدار" به 45 دانش آموز 15 – 16 ساله اجازه داده شد از هواپیما پیاده شوند و سپس، آماده باش امنیتی اعلام شد.

آدام رابینسون (21 ساله)، یکی از مسافران هواپیما در این باره گفت: شخصی که بسیار مؤدب و آرام بود، در رایانه شخصی خود به زبان عربی [فارسی] و انگلیسی مطالبی می نوشت، در وی اصلا آثار ناآرامی مشاهده نمی شد، اما یکی از دانش آموزان با مشاهده نوشته های او دچار وحشت شد به همین دلیل همه دانش آموزان را از هواپیما پیاده کردند.

پس از گفت وگوی رابینسون و این مرد مشخص شد وی یک دانشجوی ایرانی مقطع فوق لیسانس است که برای دیدن همسرش که در آمستردام تحصیل می کند، به این شهر سفر کرده است.

اسلام هراسی و تبلیغات سوء علیه کشورهای عربی و اسلامی در اروپا به مرحله ای رسیده که رسم الخط عربی - که سمبل و نشانه ای از اسلام است- برای کسانی که تحت تأثیر این تبلیغات قرار دارند، موجب هراس و احساس ناامنی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها