کاری که افراد سالخورده را فلج می‌کند

کاری که افراد سالخورده را فلج می‌کند
يکشنبه 4 اسفند 1392 - 10:25

کارشناسان هشدار دادند که افراد سالخورده بویژه افراد بالای شصت سال که ساعت های طولانی بدون تحرک یکجا می نشینند، در معرض فلج شدن یا مرگ ناگهانی قرار دارند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری العالم، نتایج یک مطالعه پزشکی جدید نشان می دهد که ساعت های اضافی نشستن بدون تحرک، خطر فلج افراد سالخورده را تا 50 درصد افزایش می دهد.
این مطالعه شامل 2286 فرد بالای شصت سال شده و کارشناسان وضعیت سلامتی آنها را با دستگاه های سنجش فعالیت بدنی، بررسی کردند.
در این مطالعه برای کارشناسان مشخص شد که دو زن 65 ساله که یکی روزانه 12 ساعت و دیگری 13 ساعت می نشسته اند، به نسبت 6 و 9 درصد در ثانیه در معرض فلج شدن یعنی افزایش 50 درصدی ابتلا به این بیماری در ازای هر ساعت نشستن اضافی، قرار دارند.
"دوروثی دنلوب" استاد پزشکی دانشکده فاینبرگ دانشگاه نورت وسترن آمریکا که نقش اصلی را در این مطالعه ایفا کرده است، گفت: این نخستین بار است که به رابطه بین کم تحرکی و افزایش ناتوانی جسمی پی می بریم.
وی افزود: به این ترتیب افراد سالخورده باید زمان کمتری را به نشستن مقابل تلویزیون یا رایانه اختصاص دهند و بیشتر در فعالیت های ورزشی سبک شرکت کنند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها