شکارچی شب چه زمانی به عراق می رسد ؟

شکارچی شب چه زمانی به عراق می رسد ؟
چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 13:38

وزارت دفاع عراق از هلاکت 72 تن از عناصر تروریستی داعش در استان های الانبار، دیاله و صلاح الدین خبر داد؛ این در حالی است که روسیه اعلام کرد اواخر ماه جاری میلادی، جنگنده های ام آی 35 معروف به شکارچی شب را به عراق تحویل خواهد داد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار شبکه العالم از بغداد، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که ارتش این کشور 10 تن از عناصر تروریست را در مناطق البوذیاب، البوفراج و الجزیره در غرب الرمادی به هلاکت رساند. در این میان، اطلاعات به دست آمده از وزارت دفاع، از هلاکت 72 تن از عناصر تروریست داعش در استان های الانبار و دیالی و صلاح الدین در درگیری ارتش با عناصر گروه حکایت دارد.
بنابر این گزارش ارتش عراق همچنین 16 تن از عناصر داعش را در فلوجه به هلاکت رساند و این در حالی است که گفته می شود صباح کرحوت استاندار الانبار و رییس شورای استانداری، بار دیگر از دولت و ارتش عراق درخواست کرده است که مهلت 72 ساعته به فلوجه را تمدید کنند تا به راه حلی سیاسی جهت برون رفت از بحران برسند و این شهر را از گرفتار شدن در عملیات نظامی برهانند.
برپایه این گزارش، به نظر می رسد که دولت عراق، با این درخواست موافقت و مهلت را تا پایان امروز تمدید کرده است، زیرا مهلتی که دولت عراق به فلوجه داده بود، دیشب به پایان رسید. در این میان، روسای عشایر و چهره های سرشناس و علمای دینی منطقه فلوجه، با اصل ِ روی آوردن به راه حل سیاسی برای در امان نگه داشتن شهر از عملیات نظامی موافقت کرده اند.
از سوی دیگر، وزارت کشور عراق، اخبار مربوط به تسلط گروه های مسلح بر منطقه مسیب در استان بابل را تکذیب و تاکید کرد و افزود: پلیس و ارتش عراق این منطقه را در کنترل خود دارند.
در بخش دیگری از تحولات مربوط به عراق، خبرنگار شبکه العالم گزارش داد که روسیه، در چارچوب حمایت بین المللی از عراق در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام کرده است که در اواخر ماه جاری میلادی، اولین سری از جنگنده های ام آی 35 معروف به شکارچی شب را به دولت عراق تحویل خواهد داد و سری دوم نیز ماه آینده تحویل خواهد شد.
از این گذشته، روسیه برای آموزش نیروهای یگان ویژه ارتش عراق معروف به "یگان طلایی" در روسیه اعلام آمادگی کرده است.
25-14:48
26

پربیننده ترین خبرها