نماینده سوریه در سازمان ملل:

ادعای انسان دوستی عربستان، درخدمت اسرائیل است!

ادعای انسان دوستی عربستان، درخدمت اسرائیل است!
جمعه 9 اسفند 1392 - 09:04

العالم - نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، اصرارعربستان برای مطرح شدن بررسی وضعیت انسانی در سوریه همزمان با طرح پایان اشغال سرزمین های عربی و اسلامی از سوی رژیم صهیونیستی و برپایی کشور مستقل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل را در راستای خدمت به رژیم اشغالگر قدس دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار الجعفری در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره سوریه که براساس درخواست عربستان سعودی مطرح شده بود گفت: هیأت رژیم سعودی امروز با برگزاری این جلسه در مجمع عمومی، دوباره به اسرائیل خدمت کرد.

این جلسه درحالی برگزار شد که شورای امنیت در حال بررسی بند (اوضاع خاورمیانه) بود. بندی که به معنای پایان اشغال اراضی اشغال شده عربی توسط اسرائیل و تأسیس کشور فلسطین است. عربستان اینگونه با اقدام منافقانه خود در ابراز تمایل در خصوص مسائل انسانی (در سوریه)، به اسرائیل خدمت کرد. زیرا بر بند مهم بررسی اوضاع خاورمیانه سرپوش گذاشت و توجه ها را از این موضوع منحرف کرد.

الجعفری افزود: این امر جای شگفتی ندارد. زیرا ائتلاف رژیم عربستان با اشغالگران قدس از دیرباز وجود داشته است و امروز نیز با تأکید منافقانه عربستان بر بررسی مسائل انسانی در سوریه بار دیگر این ائتلاف به طور علنی بر همگان روشن شد.

این اظهارات بشار الجعفری با واکنش نماینده عربستان در سازمان ملل مواجه شد که بار دیگر اتهام همیشگی شان علیه سوریه مبنی بر عدم مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و بازپس نگرفتن اراضی جولان را مطرح و ادعا کرد سوریه از 50 سال پیش تاکنون حافظ منافع اسرائیل بوده است! نماینده قطر نیز از جامعه جهانی خواست با دخالت در سوریه، دولت این کشور را مجازات نماید.

الجعفری با اظهار تأسف از هدر رفتن وقت سازمان ملل با مواضع عربستان، خاطرنشان کرد: ریاض با مسلح کردن تروریست ها و هماهنگی با رژیم صهیونیستی و برخی کشورها در راستای نابودی سوریه تلاش می کند. این در حالی است که مردم عربستان از ساده ترین حقوق محروم هستند.

وی افزود: نظام عربستان از چند روز پیش بار دیگر، کشتار شهروندانش در مناطق قطیف و عوامیه را به علت درخواست آنها برای دستیابی به عدالت از سر گرفته است.

الجعفری خاطرنشان کرد: سوریه مخالف سوء استفاده برخی کشورها از منبر سازمان ملل به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف سیاسی مداخله جویانه شان در امور داخلی سوریه است که این امر با اصول و اهداف سازمان ملل نیز تناقض دارد.

الجعفری در پاسخ به اظهارات نماینده رژیم آل سعود در این جلسه گفت: نماینده سعودی نتوانست هیچ دلیل یا بهانه‌ای را برای توجیه حمایت مالی و پشتیبانی کشورش از تروریسم در سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورها ارائه کند؛ عربستان سعودی در تروریسم در مناطق مختلف دنیا دست دارد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد: هیأت کشورم از اقدام رژیم سعودی در تلاش دوباره برای مطرح کردن این ادعا که عربستان از کشورهای پیشرو در مبارزه با تروریسم است، آن هم فقط به خاطر حمایت مالی از مرکز مبارزه با تروریسم در سازمان مل، ابراز تأسف می‌کند.

وی افزود: چه توضیحی درباره دست داشتن عربستان سعودی در تروریسم بین الملل وجود دارد، تروریسمی که آثار آن را در مناطق مختلف دنیا از نیویورک گرفته تا یمن و افغانستان و عراق و اکنون هم در سوریه و لبنان دیده‌ایم. آیا از نظر رژیم سعودی مبارزه با تروریسم سرکوب مردم عربستان در داخل و صدور تروریستهای تکفیری سعودی به سوریه است، کاری که برخی کشورهای غربی دیگر نیز انجام می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها