سرکوب تجمع کنندگان معترض به شهادت جوان بحرینی

سرکوب تجمع کنندگان معترض به شهادت جوان بحرینی
جمعه 9 اسفند 1392 - 13:27

العالم - نیروهای رژیم بحرین، تظاهرات مردمی در نقاط مختلف این کشور در اعتراض به شهادت یک جوان در زندانهای رژیم آل خلیفه را سرکوب کردند.

به گزارش روز جمعه شبکه خبری العالم، "جعفر الدرازی" جوان 22 سالۀ منطقه الدیه به دلیل محرومیت از درمان در زندان های رژیم آل خلیفه، صبح چهارشنبه (7اسفند ماه) در مجتمع بیمارستانی السلمانیه، درگذشت.

نیروهای امنیتی بحرین به دنبال اعتراضات مردمی در نقاط مختلف این کشور، به سمت شرکت کنندگان مراسم عزاداری در منطقه الدیه واقع در غرب منامه آتش گشودند و گاز اشک آور شلیک کردند به گونه ای که بر اثر آن شماری از شهروندان دچار حالت خفگی شدید شدند و نیروهای آل خلیفه تعدادی از تظاهرکنندگان را نیز بازداشت کردند.

همچنین در مناطق دیگری از بحرین تظاهراتی در محکومیت اقدام رژیم در بی توجهی به وضعیت بازداشت شدگان برگزار شد؛ اما این تظاهرات هم با سرکوب وحشیانه نیروهای رژیم روبرو شد.

قرار است امروز مراسم تشییع پیکر شهید جعفر الدرازی برگزار شود. مادر این شهید در بیانیه ای مسوولیت کامل شهادت فرزندش را به عهده رژیم دانست.

مادر شهید الدرازی مقام های امنیتی را به قتل عمدی فرزندش در داخل زندان متهم کرد و با تاکید براینکه وی در معرض انواع شکنجه ها و شوک الکتریکی قرار گرفته بود، افزود: خون شهیدان راه پیروزی را برای ما ترسیم می کند.

این درحالی است که مقام های رژیم همچنان برادر این شهید را که خود در بازداشت بسر می برد، از مشارکت در تشییع پیکر برادرش باز می دارند.

جمعیت وفاق بحرین نیز رژیم این کشور را مسوول شهادت الدرازی دانست و تاکید کرد که مسوولیت بازداشت الدارزی و وخیم شدن وضعیت سلامتی و بی توجهی به او و قرار گرفتنش در معرض شکنجه جسمی و روحی به عهده رژیم است. اینگونه اقدامات در واقع سیاست رژیم برای انتقام از کسانی است که خواهان تحول دموکراتیک در کشور هستند.

جمعیت الوفاق تاکید کرد که شهید الدرازی یکی از قربانیان بازداشت و شکنجه در داخل بازداشتگاهها است، بی توجهی به حفظ جان شهروندان و نادیده گرفتن حقوق آنها امری است که رژیم همواره به آن مبادرت می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها