درخواست اعدام برای مبلغ و خواننده لبنانی

درخواست اعدام برای مبلغ و خواننده لبنانی
جمعه 9 اسفند 1392 - 20:17

بازپرس نظامی لبنان خواستار صدور حکم اعدام برای "احمد الاسیر" از سلفی های تندرو این کشور و شماری از پیروانش به ویژه "فضل شاکر" از خوانندگان سابق به جرم تشکیل گروهک مسلحانه و کشتن شماری از نیروهای ارتش لبنان شد.

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم، بازپرس نظامی لبنان خواستار اشد مجازات برای الاسیر و 53 نفر از پیروانش از جمله فضل شاکر یکی از خوانندگان مشهور لبنانی شد که براساس آن، باید حکم اعدام برای این افراد صادر شود.

یک منبع قضایی به خبرگزاری فرانسه گفت: ریاض ابوغیدا بازپرس نظامی ارشد لبنان به اتهامات احمد الاسیر و 74 نفر از اعضای گروهک او در پرونده حوادث منطقه "عبرا" در شهر صیدا در جنوب لبنان رسیدگی کرد و خواستار صدور حکم اعدام برای الاسیر و 53 نفر از اعضای گروهک او شد. "فضل عبدالرحمان شمندر" معروف به "فضل شاکر" خواننده معروف لبنانی از جمله این 53 نفری است که در سال های اخیر خوانندگی را کنار گذاشت و به گروهک تروریستی احمد الاسیر پیوست.

این افراد به تشکیل گروهک نظامی و عملیات علیه دولت و ارتش لبنان، به قتل رساندن شماری از افسران و سربازان ارتش و استفاده از مواد منفجره و سلاح های سبک و سنگین علیه ارتش متهم شده اند.

بازپرس نظامی همچنین برای تعدادی دیگری از متهمان این پرونده، مجازات زندان با مدتهای متفاوت، درخواست کرد و هفت نفر از بازداشت شدگان این پرونده را نیز آزاد کرد.

احمد الاسیر و گروهک او، در 23 ژوئن گذشته به پست ایست و بازرسی ارتش لبنان در منطقه عبرا در نزدیکی صیدا در جنوب لبنان حمله کرد و 18 نفر از نیروهای ارتش را کشت. در این درگیری، 11 تن از تروریست های این گروهک نیز به هلاکت رسیدند.

احمد الاسیر سرکرده این گروهک تروریستی، به همراه شماری از عناصر از جمله فضل شاکر خواننده لبنانی موفق به فرار از منطقه محاصره شده عبرا شدند و تاکنون از انظار مخفی هستند.

فضل شاکر پس از کنار گذاشتن خوانندگی، به یکی از نزدیک ترین معاونان احمد الاسیر تبدیل شد.

احمد الاسیر همواره در اظهاراتش به دنبال برانگیختن فتنه مذهبی در لبنان بوده است. اما افکار عمومی لبنان به نیت این شخص پی برده و او و هوادارانش را طرد کردند.

26

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها