صدها کشته و هزاران مجروح طی یک ماه در عراق

صدها کشته و هزاران مجروح طی یک ماه در عراق
يکشنبه 11 اسفند 1392 - 09:24

جدیدترین آمار از تلفات قربانیان حملات تروریستی در عراق طی ماه گذشته، از کشته شدن ۷۰۳ نفر و مجروح شدن ۱۳۸۱ تن حکایت دارد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر سازمان ملل در عراق (يونامي) در گزارش ماهيانه خود اعلام كرد كه در جريان اقدامات تروریستی در عراق در طول ماه فوريه گذشته، ۷۰۳ نفر كشته و ۱۳۸۱ نفر ديگر زخمي شدند.
يونامي در گزارش خود آورده است: 564 نفر از مجموع 703 نفر شهروند و 139 نفر ديگر نظامي بوده اند، كه در جريان خشونت هاي عراق جان خود را از دست داند.
در اين آمار شمار تلفات درگيري هاي مسلحانه در استان الانبار عراق لحاظ نشده است.
شهر بغداد پايتخت عراق با 239 كشته و 551 زخمي بيشترين تلفات را در ماه فوريه داشته است و در رتبه بعدي استان صلاح الدين با 121 كشته و 133 زخمي قرار دارد.
يونامي در گزارش ماهيانه خود آورده است كه درباره شمار تلفات استان الانبار اطلاعاتی دارد اما نمي تواند درستي آن را تاييد كند.
يونامي با اشاره به اين اطلاعات تاييد نشده آورده است: مجموعا 298 نفر در مناطق مختلف استان الانبار در ماه فوريه كشته و 1198 نفر زخمي شده اند. 189 شهروند در شهر رمادي اين استان كشته و 550 نفر ديگر زخمي شده اند و 109 نفر نيز در شهر فلوجه كشته شده و 648 نفر ديگر زخمي شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها