المپیک سوچی، پوتین را غافلگیر کرد

المپیک سوچی، پوتین را غافلگیر کرد
يکشنبه 11 اسفند 1392 - 17:06

العالم - یک کارشناس امور سیاسی کروات معتقد است، اگر روسیه سرگرم برگزاری بازی های المپیک زمستانی سوچی نبود شاید بحران اوکراین رخ نمی داد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تماس تلفنی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین همتای روس خود توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است، خصوصاً با این احتمال که دولت روسیه مصمم به دخالت نظامی مستقیم در اوکراین است.

«حسن حیدر ذیاب» کارشناس امور سیاسی امروز (یکشنبه) از زاگرب پایتخت کرواسی در مصاحبه با العالم گفت: این تماس تلفنی بسیار مهم بود، زیرا پوتین به تشریح دیدگاه مسکو درباره بحران اوکراین پرداخت و صراحتاً به اوباما گفت که روسیه از منافع خود در اوکراین دفاع خواهد کرد. پوتین گفت، افراطیون ملی گرای اوکراین که از حمایت نظام جدید کیف برخوردارند، مرتکب جرایمی علیه اقلیت روس مقیم این کشور خصوصاً در مناطق شرقی می شوند.

ذیاب گفت: بعید به نظر می رسد که روسیه و غرب بر سر بحران اوکراین با یکدیگر بجنگند،هر چند سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به زودی نشستی فوق العاده را برای بررسی مساله تصمیم روسیه برای دخالت نظامی در اوکراین برگزار خواهد کرد.

وی تاکید کرد: درگیری نظامی روسیه و غرب همه منطقه را گرفتار خواهد کرد.

کارشناس امور سیاسی گفت: اگر روسیه سرگرم بازی های سوچی نبود، با آغاز بحران اوکراین دست به کار می شد و پوتین هم اکنون دست به کار شده و ثابت کرده است که روسیه همچنان قدرتمند است و آمریکا ، اتحادیه اروپا و حتی ناتو نیز نمی توانند کاری علیه روسیه یا برای منزوی کردن این کشور بکنند.

ذیاب اعلام کرد: جزایردریای سیاه و شبه جزیره کریمه برای روسیه اهمیت راهبردی بسیار زیادی دارد و پیام پوتین به غرب ای انست که روسیه همچنان قدرتمند و حاضر در میدان است و همکاری غرب و نظام جدید اوکراین برایش مهم نیست.

در پی بالا گرفتن تنش ها در شبه جزیره کریمه در اوکراین و افزایش حضور نظامی روسیه در این منطقه، ارتش اوکراین تمامی نیروهای ذخیره ارتش را به خدمت فراخوانده است.Ma.2.10:40

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها