نویسنده لبنانی: سلیمان باید برود

نویسنده لبنانی: سلیمان باید برود
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 19:14

العالم - یک نویسنده سرشناس لبنانی، باقی ماندن میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان در این منصب را اهانت به جایگاه ریاست جمهوری و کرامت ملتی دانست که در برابر صهیونیست‌ها، ده‌ها هزار شهید، جانباز و اسیر تقدیم مقاومت کرده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، "ابراهیم الامین" در سرمقاله امروز روزنامه الاخبار چاپ بیروت نوشت: چه کسی رئیس جمهور [لبنان] را که سخن گفتن از مقاومت را بیهوده می داند، محاکمه می کند؟ چه کسی رئیس جمهوری را که فعالیت مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست را فعالیتی بی نیاز از پشتیبانی و موضع مثبت حکومت کشور ذی ربط می داند، حسابرسی می کند؟

الامین می افزاید: به راستی چه کسی باید رئیس جمهوری را مؤاخذه کند که در واپسین روزهای زمامداری اش، تنها به دلیل این که اجماع برای بقای او در قدرت حاصل نشده، به این نتیجه رسیده که ناچار است جانبداری کامل خود را از گروهی خاص و بر خلاف منافع گروه های دیگر، فاش کند؟ چه عواملی باعث شده که شخصیتی با این جایگاه، دست به چنین خیانت اخلاقی بزند؟

این نویسنده سرشناس لبنانی در ادامه خاطرنشان می کند که چنین رئیس جمهوری باید برود و ما اکنون باید با این فرض که منصب ریاست جمهوری خالی است و لازم است رئیس جمهوری جدید انتخاب شود، رفتار کنیم.

وی می افزاید: لبنان اینک نیازمند برگزاری انتخابات پیش از موعد برای انتخاب رئیس جمهور جدید با برنامه های شفاف است که مقاومت را به عنوان گزنیه ای ملی بپذیرد؛ رئیس جمهور جدید لبنان باید مسئول حمایت از مقاومت باشد تا این که جایگزینی ملی برای آن به منظور مقابله با اشغالگری، تجاوزگری و تهدید های رژیم صهیونیستی فراهم شود.

 الامین می نویسد: میشل سلیمان دیگر شایستگی ندارد که حتی یک ساعت در کاخ ریاست جمهوری باقی بماند و باقی ماندن او در این سمت، اهانت به مقام وجایگاه ریاست جمهوری و کرامت ملت لبنان است که ده ها هزار شهید، جانباز و اسیر تقدیم راه مقاومت کرده است.

وی در پایان می افزاید: بقای سلیمان در سمت ریاست جمهوری لکه ننگی است که دامن همه ما را خواهد گرفت و نیز باقی ماندن تصاویر وی در ادارات دولتی به معنی اهانت و بی احترامی به همه شهدا، اسرا و جانبازان است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها