مخالفت با ریاست قطر بر کنفرانس کار عربی

مخالفت با ریاست قطر بر کنفرانس کار عربی
پنج‌شنبه 15 اسفند 1392 - 14:19

العالم - دبیرکل اتحادیه بین المللی سندیکاهای کارگری عرب، با سپردن ریاست کنفرانس کار عربی به قطر که قرار است امسال به دوحه واگذار شود، به شدت مخالفت کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم،رجب معتوق، اظهار کرد که قطر صلاحیت ریاست بر کنفرانس کار عربی آتی را که قرار است از 13 تا 20 آوریل آینده در قاهره با حضور نمایندگان وزارت کار و سازمانهای کار و کارگری برگزار شود، ندارد.
معتوق امروز در فراخوانی از گروه کاری شرکت کننده خواست که در برابر ریاست قطر بر این کنفرانس موضعی قاطع اتخاذ کرده و با آن مخالفت کند.
این تصمیم به علت عدم پایبندی قطر به تعهداتش به اتحادیه بین المللی سندیکاهای کارگری عرب طی سالهای متوالی صورت می گیرد.
دبیرکل اتحادیه بین المللی سندیکاهای کارگری عرب، بی توجهی قطر به حقوق کارگران را "سندی سیاه" نامید.
وی با اشاره به این که با وجود تماس های مکرر بین المللی با دولت قطر در این باره، این کشور هیچ کوششی برای بهبود وضعیت کارگران انجام نداده است، تصریح کرد که هیات های بین المللی بسیاری از جمله اتحادیه بین المللی کارگری از اقدام های غیرقانونی علیه کارگران خارجی در قطر به شدت ابراز نگرانی کرده اند.
به گزارش خبرگزاری شرق الاوسط، معتوق به نقل از گزارش های بین المللی تاکید کرد که کارفرمایان قطری به فراهم نمودن محیط کاری سالم برای کارگران عمل نکرده و به شرایط بهداشتی و سلامت شغلی آنها بی توجهند تاجایی که این وضعیت مرگ و یا بیماری های خطرناکی را برای کارگران خارجی در پی داشته است.
با وجود گزارش های بسیار و ابراز نگرانی سازمان های بین المللی در این باره، دولت قطر به هیچ کدام از فشار ها و مطالبات بین المللی توجهی نکرده است.
کنفرانس کار عربی هرسال از سوی یکی از سازمان های وابسته به اتحادیه کشورهای عربی برگزار می شود و امسال ریاست دوره آتی آن به قطر می رسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها