تماس تلفنی هنیه با سعود الفیصل؛

حماس مشمول تصمیم عربستان ضد اخوان نشده است

حماس مشمول تصمیم عربستان ضد اخوان نشده است
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 12:51

نخست وزیر دولت فلسطین در غزه در تماسی تلفنی با وزیر خارجه عربستان، درگذشت برادرش را به او تسلیت گفت؛ امری که به عقیده ناظران بیانگر آن است که جنبش حماس مشمول تصمیم مسئولان سعودی ضد گروه "اخوان المسلمین" نشده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن نوشت: این نخستین تماس تلفنی یکی از سران حماس با عربستان سعودی پس از اعلام تروریستی بودن جنبش اخوان المسلمین است.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیر دولت فلسطین، "سعود الفیصل" در پاسخ تماس هنیه از وی تشکر و تاکید کرده است که مواضع عربستان در دفاع از ملت و سرزمین فلسطین همواره ثابت خواهد بود.
هنیه پیش از این نیز بارها با مسئولان سعودی تماس گرفته بود اما این اولین تماس او به عنوان یکی از بارزترین سران جنبش حماس با یک مسئول ارشد سعودی بعد از تصمیم عربستان ضد اخوان بود. اتخاذ چنین تصمیمی در حالی است که جنبش حماس بازوی اخوان المسلمین در فلسطین به شمار می آید.
به عقیده ناظران، تماس هنیه با سعود الفیصل بیانگر آن است که عربستان برخلاف مصر، فعالیت جنبش حماس را تحریم نکرده است.

مصر به تازگی با صدور حکم قضایی، جنبش حماس را گروهی تروریستی اعلام کرد و دفتر این جنبش را در قاهره بست.
القدس العربی تأکید کرد: حماس از لحاظ فکری به گروه اخوان المسلمین نزدیک است اما سیاست های خاص خود را دارد و به گونه ای عمل می کند که از لحاظ تشکیلاتی یا اداری با اخوان ارتباط ندارد.

پربیننده ترین خبرها