کشف خرمالوی اسرائیلی در عربستان

کشف خرمالوی اسرائیلی در عربستان
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 17:58

مسئولان عربستانی از توقیف محموله میوه‌های تولید رژیم صهیونیستی در شمال این کشور و در مرز با اردن خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "الجزیره آن لاین" نوشت مسئولان شهرداری "القریات" عربستان در مرزهای اردن، نامه های زیادی از شهروندان دریافت کرده اند که بیانگر وجود میوه های "اسراییلی" در بازارهای میوه و تره بار مرکزی این کشور است.

بر اساس این گزارش ، بخش بهداشت محیط زیست در شهرداری القریات، تحقیقاتی را انجام داد و به این نتیجه رسید که آنچه شهروندان در نامه های خود گزارش داده بودند، صحت دارد و به دنبال آن یک محموله 140 کیلویی خرمالو با برچسب "تولید اسراییل"، توقیف شد.

بر اساس این گزارش، مسئولان عربستانی این محموله را مصادره کردند و بخش بهداشت محیط زیست تلاش های خود را درجستجوی مغازه ها و مراکز تجاری دیگر به منظور تحقیق درباره خالی بودن آن ها این از این میوه تولید رژیم صهیونیستی افزایش دادند.

کارشناسان وزارت بازرگانی و بخش غذا و دارو اعلام کردند که ورود تولیدات رژیم صهیونیستی به اراضی عربستان آزاد نیست و این محموله با موافقت مسئولان وارد کشور نشده و بازرسی های لازم از این محموله هنگام ورود به کشور صورت نگرفته است.

همزمان با این اقدام، شهرداری القریات این موضوع به وزارت بازرگانی و هیات غذا و دارو در عربستان اطلاع داد، و کارشناسانی از این وزارتخانه برای بررسی محموله مصادره شده اعزام شدند.

کارشناسان نیز با بیان اینکه ورود محصولات رژیم صهیونیستی به اراضی عربستان ممنوع است، اعلام کردند که این محموله مورد بازرسی و تفتیش دقیق قرار نگرفته است.

در خبرها اعلام نشده است که آیا در همه نقاط کشور کالاهای وارد شده به عربستان مورد بازرسی قرار می گیرد یا این که این در این مورد استثنا وجود دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها