وزیرخارجه عراق: عرب‌ها درک کنند چه رنجی می‌کشیم

وزیرخارجه عراق: عرب‌ها درک کنند چه رنجی می‌کشیم
پنج‌شنبه 22 اسفند 1392 - 21:53

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که امیدوار است کشورهای عرب درک کنند این کشور چه رنجی از تروریسم و مبارزه با آن می کشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هوشیار زیباری" روز پنج شنبه در دیدار "فارس محمد احمد المزروعی" معاون وزیر خارجه امارات در امور امنیتی و نظامی، علاوه بر بررسی مسائل دوجانبه و راه های توسعه روابط میان دوکشور بر ضرورت همبستگی عراق و امارات در مبارزه با تروریسم و گروه های تروریست در منطقه تاکید کرد.

وزارت امورخارجه امارات اخیرا، سفیر عراق را فراخوانده بود. زیباری در این خصوص به المزروعی گفت: عراق امیدوار است که برادران (کشورهای عربی) درک کنند که این کشور چه رنجی از تروریسم و مبارزه با شبکه های حمایت مالی از گروه های تروریستی و سربازگیری فرامرزی این گروه ها می کشد.

سایت شبکه "سومریه" به نقل از وزیر خارجه عراق نوشت: عراق، صادقانه تمایل دارد در مبارزه با آفت ِ تروریسم و افراطی گری که همه منطقه و سراسر جهان را تهدید می کند، به همکاری با برادران (عرب) ادامه دهد.

"انور بن محمد قرقاش" وزیر مشاور کابینه امارات در امور خارجه، دیروز سفیر عراق را فراخواند و اعتراض دولت امارات به اظهارات نوری مالکی نخست وزیر عراق درباره "حمایت عربستان از تروریسم" را به او ابلاغ کرد.

نوری مالکی، شنبه گذشته عربستان و قطر را مسئول بحران امنیتی عراق دانست و آن ها را به اعلام جنگ علیه این کشور متهم و فاش کرد که این دو کشور، رهبران تروریسم و القاعده را پناه داده و از آن ها حمایت سیاسی و تبلیغاتی می کنند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها