"اروپایی‌ها قبل از تهدید، فکر کنند"

سه شنبه 27 اسفند 1392 - 23:00

العالم - معاون نخست وزیر روسیه گفت: فرانسه باید پیش از لغو قرارداد فروش هواپیماهای عمود پرواز "مسترال" به روسیه، زیان‌هایی را که از این اقدام متوجه پاریس می شود، محاسبه و بررسی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "دیمیتری روگزین" با هشدار خطاب به مقامات پاریس، گفت: فرانسه با لغو احتمالی این قرارداد، اعتباری را که به عنوان یک وارد کننده معتمد در زمینه همکاری فناوری نظامی حساس با روسیه داشته است، از دست می دهد.

این مقام روس همچنین درباره اطلاع وزیر خارجه فرانسه از تعداد فرصت های شغلی که همکاری با روسیه برای کشورش ایجاد کرده، ابراز تردید کرد.

وی خاطرنشان کرد: موجی که درباره اوضاع شبه جزیره کریمه ایجاد شده به زودی از بین خواهد رفت و روابط به حالت عادی باز خواهد گشت، لذا سیاستمداران اروپایی که امروز چنین اظهاراتی را به زبان می آورند باید به عواقب آن و منافع کشورشان بیشتر بیندیشند.

روگزین از وزیر خارجه فرانسه و سایر سیاستمداران اروپایی خواست تا در زمان کنونی آرامش خود را حفظ کنند و تصمیماتی که عواقب ناخوشایندی برای دو طرف دارد اتخاذ نکنند، ضمن این که روسیه در حال حاضر به تحمیل تحریم های متقابل برای این کشورها فکر نمی کند.

پیش از این نیز یک منبع روسی خاطرنشان کرده بود که قرارداد امضا شده بین روسیه و فرانسه برای خرید هواپیماهای "مسترال"، متضمن بندهایی است که در صورت لغو از سوی هریک از طرفین خسارات زیادی متوجه آن کشور خواهد شد.

"لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه نیز اعلام کرده که کشورش قصد دارد در صورت ادامه دخالت های روسیه در اوکراین قرارداد خرید بالگرد از روسیه را لغو کند.

با حمایت و تایید روسیه از جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین، اختلافات مسکو - غرب وارد فاز جدید خود یعنی تهدیدات در لغو قراردادها و تحریم شخصیت های روسی شده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها