خشم پاکستانی‌ها ازسفر پادشاه بحرین + عکس

خشم پاکستانی‌ها ازسفر پادشاه بحرین + عکس
جمعه 1 فروردين 1393 - 19:51

مردم پاکستان، با برگزاری تظاهرات گسترده ای در اسلام آباد، پایتخت این کشور، از سفر "حمد بن عیسی آل خلیفه" پادشاه بحرین به کشورشان ابراز انزجار کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شمار زیادی از مردم خشمگین پاکستان، به دعوت "شورای وحدت مسلمانان" که از بزرگ ترین احزاب پاکستانی به شمار می رود، به خیابان های پایتخت ریختند و مخالفت خود را با امضای توافقنامه مشترک میان بحرین و پاکستان، اعلام کردند.

تظاهرگنندگان با در دست گرفتن پلاکاردها و پارچه نوشته هایی، نقض حقوق بشر در بحرین و همچنین همکاری امنیتی میان اسلام آباد و منامه را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان پاکستانی همچنین خودداری رژیم آل خلیفه از پذیرش مطالبات عادلانه و حقوق مسلم مردم بحرین را محکوم و حضور نظامیان اشغالگر سعودی در بحرین را از عوامل پیچیدگی بحران این کشور ارزیابی کردند.

روزنامه "تریبون پاکستان" روز پنج شنبه، نوشت که دستکم 10 هزار پاکستانی، به عنوان مزدور، در پلیس بحرین به خدمت گرفته شده اند تا رژیم آل خلیفه را در سرکوب اعتراضات مردمی یاری کنند.

به نوشته این روزنامه، رژیم آل خلیفه،  نظامیان و نیروهای بازنشسته پلیس پاکستانی را برای سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین، به خدمت گرفته است.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در سفری سه روزه، به دعوت محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان، به اسلام آباد سفر کرده است. در چهار دهه پادشاهی ِ حمد، این نخستین بار است که به همراه هیأتی بلندپایه از وزیران و مسئولان رسمی و تاجران به پاکستان سفر می کند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها