روزنامه بحرینی: حاکمان قطر ادب ندارند

روزنامه بحرینی: حاکمان قطر ادب ندارند
دوشنبه 4 فروردين 1393 - 12:02

یک روزنامه بحرینی، ضمن تکذیب میانجی‌گری برای حل اختلافات اعضای شورای همکاری خلیج فارس، از مسئولان قطر به علت عدم رعایت اصول اخلاقی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه الایام چاپ بحرین در شماره روز یکشنبه خود نوشت: اخیراً حرف و حدیث ها درباره میانجیگری برای حل اختلافات بحرین، عربستان و امارات با قطر زیاد شده است وعلت این اختلافات، عدم پایبندی قطر به تعهدات خود و منشور شورای همکاری خلیج فارس است که موجب شد بحرین، عربستان و امارات سرانجام سفرای خود را از دوحه فرا بخوانند.

الایام افزود: هرگونه میانجیگری که باعث شود قطر همچنان به یکه تازی خود ادامه دهد و تعهدات خود و منشور شورای همکاری خلیج فارس را نادیده بگیرد، قابل قبول نیست.

این روزنامه بحرینی ادامه داد: فرصت های زیادی برای "تصحیح سیاست ها" به مسؤولان قطر داده شد، ولی حاصلی جز تشدید اختلاف در مواضع قطر با سیاست های دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس نداشت.

به نوشته الایام، هنگامی که طرح تشکیل کنفدراسیون خلیج فارس در آستانه اجرایی شدن بود، سیاست ها و اقدامات ناهماهنگ قطر مانع اجرای این طرح شد.

روزنامه بحرینی افزود: واقعیت این است که بحرین، عربستان و امارات همه تلاش خود را برای منع قطر از ادامه سیاست های خطرناک و ناهماهنگ با سیاست های شورای همکاری خلیج فارس انجام دادند و هنگامی که به بی فایده بودن تلاش خود پی بردند، مجبور به فراخواندن سفرای خود از دوحه شدند.

الایام نوشت: همگان به خوبی می دانند که اختلافات شورای همکاری خلیج فارس نیاز به میانجی ندارد و این اختلافات به دست قطر حل می شود و راه حل این است که قطر به تعهداتی که در نشست های ریاض و کویت پذیرفته است، پایبند باشد و منشور شورای همکاری خلیج فارس را اجرا کند و از هر اقدامی که باعث متضرر شدن دیگر اعضای شورا می شود، خودداری کند.

الایام در پایان با انتقاد از حاکمان قطر، تاکید کرد: متأسفانه علایم و نشانه ها حاکیست که قطر مصمم به دست کشیدن از سیاست ها و اقدامات ناهماهنگ خود نیست، بلکه بیش از پیش با بحرین، عربستان و امارات دشمنی می کند و با "بی‌ادبی" از مسئولان این سه کشور انتقاد می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها