دلیل سکوت شورای امنیت درباره انفجار مرگبار حمص

دلیل سکوت شورای امنیت درباره انفجار مرگبار حمص
پنج‌شنبه 21 فروردين 1393 - 22:58

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای به رؤسای سازمان ملل متحد و شورای امنیت، ادامه سکوت این سازمان درباره انفجار مرگبار شهر حمص و حملات تروریستی علیه مردم این کشور را بسیار سئوال برانگیز و خطرناک دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه سوریه روز پنج شنبه در این نامه تأکید کرد: شهر حمص دیروز هدف انفجارهای تروریستی خونباری، به وسیله دو خودروی بمبگذاری شده قرار گرفت که در نتیجه آن 25 شهروند از جمله چندین زن و کودک کشته و بیش از 107 نفر مجروح شدند. در این حملات تروریستی خسارتهای بسیاری به اموال شهروندان و مغازه ها وارد شد. انفجار نخست در خیابان "الخضر" صورت گرفت که به صورت روزانه محل عبور بسیاری از شهروندان است. انفجار دوم نیز نیم ساعت بعد نزدیک همان منطقه صورت گرفت تا شمار بیشتری از شهروندان سوری را به خاک و خون بکشد.
وزارت خارجه سوریه با اشاره به ادامه حملات تروریستی به مناطق مسکونی در دمشق و حومه آن، حمص، لاذقیه و حلب، خاطرنشان کرد: این گروه‌های تروریستی با دریافت حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و آموزشی از سوی کشورهای منطقه و خارج از آن، در حال انجام اقدامات تروریستی هستند، و به ساختمان‌های مسکونی خمپاره شلیک می‌کنند و این حملات تا کنون به کشته شدن دهها شهروند بیگناه منجر شده است.
وزارت خارجه سوریه در این بیانیه بار دیگر از شورای امنیت خواست این جنایات تروریستی را که به کشته شدن ده‌ها تن از شهروندان بیگناه سوری منجر شده است، محکوم کند.
در این بیانیه آمده است: به دلیل این جنایت‌های تروریستی که با حمایت‌های قطر، عربستان و ترکیه انجام می‌شود، خون شهروندان سوری همچنان در حال ریخته شدن است؛ و شورای امنیت باید این کشورها را که قطعنامه‌های این شورا درباره مبارزه با تروریسم را زیر پا گذاشته‌اند، بازخواست کند. قطعنامه‌هایی که شورای امنیت به موجب فصل هفتم منشور ملل متحد صادر کرده است. در همه این قطعنامه‌ها بر مخالفت با هرنوع تروریسم و مجازات کشورها و طرف‌های حامی آن تأکید شده است.
وزارت خارجه سوریه در پایان این بیانیه خاطرنشان کرد: ادامه سکوت شورای امنیت درباره جنایتهای تروریستی در سوریه و حمایتی که از عاملان این جنایتها می‌شود؛ سئوالات مشروعی را درباره خطر معیارهای دوگانه برخی کشورهای عضو دائم این شورا در قبال پدیده تروریسم، مطرح می‌کند.

پربیننده ترین خبرها