مرحله جدید مبارزه اسیران فلسطینی آغاز شد

مرحله جدید مبارزه اسیران فلسطینی آغاز شد
پنج‌شنبه 11 ارديبهشت 1393 - 13:32

العالم - اسیران فلسطینی در زندانهای رژیم اشغالگر پس از هفتمین روز پی درپی از اعتصاب غذا، گام بعدی در امتناع از درمان در درمانگاه ها را نیز آغاز کردند.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری العالم، اسیران فلسطینی که در زندان های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت اداری هستند، همچنان به اعتصاب نامحدود غذا در اعتراض به سیاستهای رژیم اشغالگر، ادامه می دهند و گام بعدی خود یعنی امتناع از درمان در درمانگاه های زندانها را آغاز کردند.
بازداشت اداری اقدامی است که طی آن رژیم صهیونیستی، فلسطینیان را بدون هیچگونه اتهامی به زندان می افکند. بازداشت اداری ابتدا با حبس شش ماهه آغاز می شود و ممکن است آن قدر تمدید شود که به چندین سال برسد. بازداشت این افراد بنا به "پرونده ای محرمانه" از سوی سازمان اطلاعات اسراییل صورت می گیرد وفرد بازداشت شده و یا وکیل مدافعش نمی توانند از آن اطلاعی داشته باشند.
طبق اطلاعات به دست آمده از این اسیران، آنها اقدامات شدیدتر خود علیه سیاست رژیم صهیونیستی را آغاز کردند. مرکز "آزاده، زاده شده ایم" در بیانیه ای تاکید کرد این اسیران که از یک هفته تاکنون دست به اعتصاب غذا زده اند، در اقدامی جدید درمانگاه ها را به مدت یک هفته نیز تحریم خواهند کرد تا اقدام اعتراضی جدید در مخالفت رژیم صهیونیستی با خواسته های آنها باشد.
بازداشت شدگان اداری در زندانهای اسراییل که تعداد آنها حدود 200 اسیر است، از تاریخ 24 ماه آوریل ( ماه گذشته میلادی) در اعتراض به سیاست اسراییل در زندان، تحت شعار "انقلاب برای آزادی و زندگی" دست به اعتصاب نامحدود غذا زده اند.
این اسیران از خوردن وعده های غذایی خودداری می کنند و از همان روز نخست اعتصاب، غذا را پس می فرستادند. برخی اطلاعات از داخل زندان نیز حاکی از آن است که نشانه های خستگی و بیماری در بسیاری از اسیران نمایان شده است و در میان آنها برخی در معرض مرگ هستند.
"محمد النتشه" عضو فراکسیون پارلمان حماس که در زندان رژیم صهیونیستی بسر می برد، به سبب این اعتصاب و وخیم شدن وضعیت جسمانی اش، به یکی از درمانگاه ها منتقل شد. از این رو فراکسیون حماس در بیانیه ای، رژیم صهیونیستی را مسوول این امر دانست و از همگان خواست تا به وظایف خود در حمایت از اسیران عمل کنند.
این اسیران از بدرفتاری مسوولان زندانها شکایت دارند؛ بویژه که آنها بدون صدور حکم از دادگاه های نظامی اسراییل تحت بازداشت هستند؛ بدین معنا که تحت بازداشت اداری هستند و این امر باعث شده است تا در هرلحظه بازداشت آنها تمدید شود.
به تازگی اسیران روی آوردن به اعتراض به شیوه اعتصاب غذا را افزایش داده اند و بر آن نام "نبرد شکم های خالی" نهاده اند و از خوردن غذا امتناع می ورزند تا مسوولان زندان را به منظور تحقق خواسته های خود تحت فشار قرار دهند.
5هزار اسیر فلسطینی از جمله زنان و کودکان و بیماران در زندانهای رژیم صهیونیستی بسر می برند و در 20 زندان و مراکز بازداشت پراکنده تحت شرایط وخیم بهداشتی و انسانی نگهداری می شوند به گونه ای که سال گذشته سه نفر از آنها به سبب بی توجهی پزشکی در زندانها، جان باختند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها