پذیرش درخواست وزیری که مجبور به استعفا شد

پذیرش درخواست وزیری که مجبور به استعفا شد
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 22:15

استعفای وزیر دادگستری و اوقاف کویت که از سوی یک مقام آمریکایی به حمایت مالی از تروریست‌های سوریه متهم شده بود، سرانجام مورد موافقت امیر کویت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نایف العجمی وزیر دادگستری و اوقاف کویت ماه گذشته استعفا داد، اما شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت آن را رد کرده بود.

وی درباره علل استعفایش توضیحی نداده بود، اما روزنامه های محلی علت آن را "مشکلات جسمانی" دانستند(!)

این در حالی است که دیوید کوهن، جانشین وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات گفته بود: انتصاب العجمی به عنوان وزیر اشتباه بود، چون وی از تروریسم در سوریه حمایت کرده و تصاویرش بر روی پلاکاردهای جمع کمک برای جبهه النصره که مرتبط با القاعده است، قرار دارد.   

دولت کویت در آن زمان اتهامات وارده از سوی آمریکا به العجمی را رد کرد و بار دیگر به وی رای اعتماد داد. هیات دولت کویت در آن زمان حتی با صدور بیانیه ای، ناخرسندی خود را از اتهام وارده به وزیر کویتی اعلام کرد و مدعی شد که العجمی در این باره به هیات وزیران توضیح داده و اتهامات وارده را به طور قاطع رد کرده است.

البته العجمی ضمن تایید همکاری خود در جمع آوری پول برای معارضین سوری، ادعا کرده بود که هدفش نه حمایت از جبهه النصره، بلکه کمک به اقدامات انسان دوستانه بوده است.

العجمی پیش از این مدتی هم رییس بخش پژوهشهای اسلامی دانشگاه کویت بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها