درخواست تعقیب دولت بحرین در مجامع بین المللی

درخواست تعقیب دولت بحرین در مجامع بین المللی
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1393 - 11:42

شرکت کنندگان در سمینار حقوقی "ظلم و ستم دینی در بحرین" تاکید کردند که ملت بحرین حق دارد برای بازخواست دولت به جرم ظلم و ستم دینی به سازوکارهای بین المللی متوسل شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ،  این سمینار حقوقی را انجمن حقوق بشر بحرین با مشارکت شخصیت های دینی مسیحی، اهل تسنن و تشیع و شمار دیگری از شخصیت ها با حضور و پوشش خبری رسانه ها در بیروت برگزار کرد.

یوسف ربیع رئیس انجمن حقوق بشر بحرین در این سمینار با اشاره به اینکه قوانین بین المللی به هریک از گروههای انسانی این فرصت را می دهد که به سازمان ملل متحد رجوع کنند، گفت : طائفه شیعیان در بحرین حضوری گسترده و مهم در بافت جمعیتی این کشور دارند و درمعرض ظلم و ستم رسمی قرار دارند از این رو حق دارند که برای بازخواست مسئولان بحرینی به سازوکارهای بین المللی و سازمان ملل متوسل شوند.

شیخ ماهر مزهر مسئول روابط بین المللی تجمع علمای مسلمان لبنان نیز گفت: این تجمع از دولت بحرین می خواهد که سند وحدت اسلامی را در دستور کار قرار دهد که شورای اسلامی علمای بحرین آن را به عنوان یک ابتکار عمل برای مبارزه با تنفر و تبعیض در بحرین صادر کرد.

شیخ سلیم حماده از طائفه یکتاپرستان دروزی لبنان نیز گفت: تبعیض و ظلم و ستم دینی در بحرین در قوانین بین المللی و شریعت های آسمانی جرم دانسته شده است و ما از دولت بحرین می خواهیم که به آزادی عقیده احترام بگذارد ، تشدید تبعیض را متوقف کند و برای تحکیم اصل مساوات و برابری بین مردم تکیه کند و به خواسته های عادلانه و مشروع مردم پاسخ مثبت داده و توصیه های کمیته حقیقت یاب انتصابی بستونی و مقررات ژنو را اجرا کند.

وی همچنین از دولت بحرین خواست تا به خاطر موارد نقض حقوق شهروندان عذرخواهی کند و به گزارشگر ویژه آزادیهای دینی سازمان ملل اجازه دهد تا از این کشور دیدن کند.

سلیم حماده انحلال اخیر شورای اسلامی علمای بحرین و تبعید آیت الله شیخ حسین نجاتی از روحانیون بارز این کشور را محکوم کرد.

شیخ حسین غبریس مسئول روابط سیاسی تجمع علمای مسلمان لبنان نیز گفت: دولت بحرین به جای پاسخ به خواسته های مشروع ملت بحرین به تشدید ظلم وستم دینی روی آورده است.

وی از موضع حکیمانه رهبران سیاسی و دینی که نماینده وجدان ملت بحرین هستند و از وحدت ملت و سرزمین بحرین محافظت می کنند، ستایش کرد و موضع جامعه بین المللی را محکوم کرد زیرا فشار لازم را برای متوقف کردن نقض حقوق بشر در بحرین به رژیم این کشور وارد نمی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها