رسوایی اردوغان در مراسم تشییع + فیلم

شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 07:55

نخست وزیر ترکیه پس از رسوایی مشاورش در کتک زدن یکی از معترضان در مراسم خاکسپاری قربانیان سانحه معدن، خودش نیز دست به کار شد و با عبارتها و سخنانی بسیار تند، به یکی دیگر از معترضان حمله کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در مراسم خاکسپاری قربانیان سانحه معدن شهر "سوما" هزاران معترض کناره‌گیری رجب طیب اردوغان را خواستار شدند. خانواده این قربانیان، دولت ترکیه را به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی برای کارگران معدن، در این سانحه مقصر می‌دانند.
انتشار تصاویری از حمله‌ "یوسف یرکل" از مشاوران اردوغان به یک تظاهرکننده در محل سانحه، سبب واکنش‌های شدیدی در ترکیه شده است.
در این تصاویر یوسف یرکل در حال لگد زدن به یکی از معترضانی است که نیروهای امنیتی او را بر زمین انداخته اند.
اما اردوغان به جای جبران این اشتباه بزرگ مشاورش، در جریان مراسم خاکسپاری، با سخنانی بسیار تند در پاسخ به انتقادها و اعتراضهای یکی از شهروندان، به او حمله کرد. سخنانی که هیچ کدام از شهروندان ترکیه انتظار نداشتند آن را از زبان نخست وزیر خودشان بشنوند.

روزنامه ترکیه‌ای "سوزجو" نیز تصاویری را از کتک خوردن یک جوان به دست اردوغان در یک سوپرماکت منتشر کرد. این روزنامه تأکید کرد که اردوغان از خشم و اعتراضهای مردم شهر سوما به این سوپرمارکت پناه برده بود که در آنجا با آن جوان مواجه شد.

در پی اعتراضهای گسترده به کشته شدن حدود سیصد نفر در حادثه معدن شهر سوما؛ پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان و معترضان سوگوار، از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش استفاده کردند.


 

پربیننده ترین خبرها