چرا صهیونیست‌ها از آزادی حمص نگرانند؟!

چرا صهیونیست‌ها از آزادی حمص نگرانند؟!
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 21:31

آزادسازی شهر حمص که حامیان گروه‌های تروریست حاضر در سوریه آن را «پایتخت مخالفان» می‌خواندند، رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است.

شبکه خبری العالم، در برنامه "العین الاسرائیلیه" با پخش گزارشی از شبکه 10 رژیم صهیونیستی، به بررسی این موضوع پرداخت.

"تسوی یحزکلی" تحلیل گر امور عربی در تحلیل آزادسازی حمص به عنوان پایتخت گروه های مسلح تروریست در سوریه، به شبکه 10 رژیم صهیونیستی گفت: این منطقه پایتخت مخالفان و کانون درگیری ها بود. اکنون پس از رسیدن تعداد کشته ها به بیست هزار نفر، سرانجام تسلیم شد و جنگجویان شورشی در حالی که تنها سلاح های سبک خود را در دست داشتند، با اتوبوس های سبز نظام سوریه از حمص خارج شدند.

وی افزود: آن ها به مناطق شمالی رفتند و این به مثابه پیروزی بشار اسد است. از آن گذشته، خروج مخالفان از حمص، در چارچوب قراردادی صورت گرفت که بر اساس آن، اسیران مبادله شدند و در این میان، شمار زیادی از افسران و علوی های اسیر شده، آزاد شدند.

این تحلیل گر صهیونیست، علت نگرانی خود را این گونه توضیح داد: علاوه بر سقوط پایتخت مخالفان سوری، اکنون دولت سوریه "پیوستگی جغرافیایی" مدنظر خود را تامین کرده، به طوری که از القصیر تا یبرود و اکنون حمص را تحت کنترل خود درآورد. به این ترتیب، حمص به عنوان بخش مرکزی بزرگراه دمشق – حلب و راه ارتباطی با لبنان، به دست دولت سوریه افتاده و به این ترتیب، کانال و راه امدادرسانی به گروه های مخالف نیز قطع شده است.

وی در ادامه تاکید کرد که با خروج گروه های مسلح از حمص، افراد خارج شده از این شهر، به مناطق مرزی سوری و ترکیه رفته اند.

در گزارش شبکه 10 رژیم صهیونیستی، همچنین مصاحبه هایی با عناصر مسلح خارج شده از حمص صورت گرفته است که تعدد لهجه های آنان، حکایت از تابعیت تونسی، آفریقایی، مصری و دیگر کشورها دارد.

در همین حال، "محسن صالح" کارشناس امور بین المللی در گفت وگو با شبکه العالم در خصوص نگرانی رژیم صهیونیستی از سقوط حمص گفت: رژیم صهیونیستی در این گزارش، سعی دارد درگیری را میان عناصر سنی و علوی ها جلوه دهد و این در حالی است که مصاحبه های پخش شده در این گزارش ثابت می کند که جنگ درسوریه، نبرد میان دولت سوریه با جنگجویانی از سایر کشورهاست که با حمایت عربستان، قطر، ترکیه، اردن، آمریکا و رژیم صهیونیستی، به منظور ضربه زدن به محور مقاومت به سوریه شتافته اند. بنابراین شکست این عناصر مسلح، دشمن صهیونیست را به وحشت می اندازد.

از سوی دیگر، پیروزی های میدانی اسد، زمینه را برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در سوریه فراهم خواهد کرد و این نگرانی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد خواهد کرد که بشار اسد بتواند در انتخابات پیروز شود و این بار، قدرتمندتر از گذشته، در محور مقاومت باقی بماند.


26

پربیننده ترین خبرها