علمای فلوجه: عربستان به حمایت از تروریسم پایان دهد

علمای فلوجه: عربستان به حمایت از تروریسم پایان دهد
پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 - 15:10

شورای علمای شهر فلوجه در عراق، از دولت عربستان خواست به حمایت از تروریسم پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال افشای حمایت های عربستان از گروه های تروریستی در عراق و کشف خودروهایی با پلاک عربستانی از تروریست ها، شورای علمای شهر فلوجه از دولت ریاض خواست به کمک و حمایت خود از گروهک تروریستی "داعش" پایان دهد.

منابع خبری اعلام کرده اند اخیرا از عناصر به هلاکت رسیده داعش، پیام هایی از سوی دستگاه اطلاعات عربستان مبنی بر ضرورت تصفیه "سنی های معتدل" در عراق کشف شده است.

عبدالباقی العیثاوی، عضو شورای علمای فلوجه در این باره گفت: از دیوان وقف سنی عراق، درخواست کرده ایم تا هیأتی از فقها و شخصیت های دینی اهل سنت به ویژه از اهالی استان الانبار تشکیل داده و آن را به عربستان ارسال نماید تا از دولت آن کشور بخواهند به حمایت مالی از عناصر داعش پایان دهد.

عیثاوی تأکید کرد: نمی توان شهر فلوجه را به پناهگاه گروههای افراطی که شهروندان را به عنوان سپر انسانی به گروگان می گیرند، تبدیل کرد زیرا داده ها نشان دهنده آن است که دستگاه اطلاعات عربستان در حمایت از این گروهها دست دارد. از این رو درخواست کردیم تا هیأتی از علمای دین با سفر به عربستان، زیان های حمایت دولت آن کشور از تروریست ها برای مردم عراق و به ویژه اهل سنت را بیان کنند.

یادآور می شود یک نیروی وابسته به شورای نجات فلوجه اواسط ماه جاری میلادی پیام هایی از دستگاه اطلاعاتی عربستان برای گروههای تروریستی در فلوجه را کشف کرد که در آن از آنها خواسته شده بود "سنی های معتل" را تصفیه نمایند.

پربیننده ترین خبرها