آخرین اعتراضات انتخاباتی عراق امروز ارائه می‌شود

آخرین اعتراضات انتخاباتی عراق امروز ارائه می‌شود
يکشنبه 11 خرداد 1393 - 17:07

كميسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام كرد که امروز (یکشنبه) آخرین روز ارائه اعتراضات مربوط به انتخابات مجلس نمایندگان است .

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، کمیسیون انتخابات همچنین اعلام کرد که تاکنون بیش از 833 اعتراض دریافت کرده است که 10 روز دیگر نتیجه بررسی این اعتراضات را اعلام خواهد کرد .
"کولشان کمال" عضو کمیسیون انتخابات عراق در مصاحبه با سومریه نیوز گفت : امروز آخرین روز دریافت اعتراضات مربوط به نتایج انتخابات مجلس نمایندگان است و معترضان تا پایان وقت اداری کمیسیون انتخابات می توانند اعتراضات خود را ارائه کنند.
کولشان کمال افزود :  کمیسیون انتخابات تاکنون 833 اعتراض را دریافت کرده است که 619 مورد از این اعتراضات را به کمیته قضایی انتخابات ( تنها مرکز رسیدگی به اعتراضات انتخاباتی ) فرستاده است .
وی خاطرنشان کرد: کمیسیون انتخابات تلاش می کند که به همه سؤالات کمیته قضایی  انتخابات جواب بدهد و با همین هدف کمیته ای را برای آماده کردن جواب های سؤالات کمیته قضایی انتخابات تشکیل داده است .
عضو کمیسیون انتخابات عراق افزود : نتیجه اعتراضات 10 روز دیگر اعلام خواهد شد .
کولشان کمال اعلام کرد : کمیسیون انتخابات طرفدار هیچ فرد و گروهی نیست و اعتراضات علیه هر فرد و گروهی باشد ، بررسی و نتیجه آن اعلام خواهد شد .
کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق روز 29 مه 2014 اعلام کرد که کمیته قضایی انتخابات تنها مرجع رسیدگی به اعتراضات انتخابات مجلس نمایندگان است. 
نوری مالکی نخست وزیر عراق نیز روز 19 مه از کمیسیون انتخابات خواست که اعتراضات هر نامزد و گروهی را که در انتخابات مشارکت کرده است ، دریافت کند .
کمیسیون انتخابات اخیراً نتایج انتخابات مجلس نمایندگان را اعلام کرد و افزود : ائتلاف دولت قانون 95 کرسی ، ائتلاف صدر 32 کرسی ، ائتلاف المواطن 29 کرسی ،  ائتلاف متحدون 23 کرسی ، ائتلاف الوطنیه به ریاست ایاد علاوی 21 کرسی ، حزب دمکرات کردستان 19 کرسی و اتحادیه میهنی کردستان 19 کرسی به دست آورد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها