راهپیمایی حرکت بسوی قدس در غزه

شنبه 17 خرداد 1393 - 12:43

در چهل و هفتمین سالگرد جنگ 6 روزه اعراب و رژیم صهیونیستی، راهپیمایی حرکت به سوی قدس، در غزه برگزار شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروه های فلسطینی حاضر در راهپیمایی دیروز، ضمن حمایت از مقاومت برای آزادسازی فلسطین بر پافشاری خود برای احیای حقوق تاریخی ملت فلسطین تاکید کردند.

شرکت کنندگان در تظاهرات ضمن تجمع در برابر مقر صلیب سرخ جهانی در غزه، یهودی سازی و شهرک سازی در بیت المقدس را محکوم کرده و مسؤولیت پذیری کشورهای عربی و اسلامی در برابر زمین، مقدسات و مردم فلسطین را خواستار شدند.

گروههای مقاومت با اشاره به ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی و شکست مذاکرات سازش، تاکید کردند که مقاومت و ایستادگی تنها زبانی است که اشغالگران آن را می فهمند، و تنها راه بازگرداندن حقوق غصب شده مردم فلسطین است.

خالد البطش عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار العالم تأکید کرد: تا زمانی که بیت المقدس تحت اشغال و یهودی سازی قرار داشته باشد و ما و یهودیان در آن به طور مشترک نماز بگزاریم، نکبتی که از سال 1948 آغاز شد، ادامه خواهد داشت.

البطش افزود: این سرزمین در جنگ های سال 48 و 67 از چنگ ارتش رسمی کشورهای عربی درآمد، و راه بازپس گرفتن آن هم مذاکره و چانه زنی نیست بلکه تنها راه آزادی آن توپ و تفنگ و نیز اراده ما برای دست یابی به حق بازگشت است که همین امر، ضرورت افزایش وحدت و پافشاری بر مقاومت از سوی گروههای فلسطینی را نشان می دهد.

شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی جهانی حرکت به سوی قدس از امت اسلامی خواستند در برابر طرح های خطرناک رژیم صهیونیستی که حال و آینده بیت المقدس را مورد تهدید قرار داده هوشیار باشند و به وظیفه خود برای آزادسازی فلسطین از چنگان اشغالگران عمل نمایند.

پربیننده ترین خبرها