روزنامه المنار: عربستان حامی داعش است

روزنامه المنار: عربستان حامی داعش است
پنج‌شنبه 22 خرداد 1393 - 13:25

یک روزنامه عربی، عربستان را به دست داشتن در حوادث اخیر در استانهای نینوا و صلاح الدین در عراق متهم کرد و نوشت: حوادث موصل و تکریت، بلافاصله بعد از انتخابات پارلمانی و پیروزی نوری مالکی و ائتلاف دولت قانون روی داد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "المنار" چاپ قدس در گزارشی تأکید کرد: برخی کشورهای منطقه و خارج از آن، قبل از انتخابات عراق کمک‌های مالی و تسلیحاتی به داعش را شروع کرده و افزایش داده بودند.
این روزنامه افزود: تحولات اخیر عراق موجب نگرانی بسیاری از کشورهای منطقه و جهان شد، و همگی درباره خطر گروهک های جنایتکار تکفیری، هشدار دادند.
بر اساس این گزارش، موفقیت نوری مالکی سیلی محکمی بود به نظام عربستان که از گروهک های تروریستی در عراق حمایت می کند؛ و پیروزی مالکی موجب شکست نقشه های عربستان علیه وحدت مردم و سرزمین عراق بود، لذا ریاض شروع به زمینه سازی برای حمله تروریستی به شهرهای عراق کرد.
این روزنامه خاطر نشان کرد: نظام آل سعود روی شخصیتهای عراقی که در خارج عراق اقامت دارند حساب کرده است، تا آنها از طریق اقدامات تروریستی و رساندن صدها میلیون دلار به داعش، قدرت را به دست بگیرند.

بر اساس گزارش این روزنامه عربی، داعش از سلاح های فراهم شده از سوی عربستان استفاده می کند و عربستان در کنار فرانسه و رژیم صهیونیستی از مهمترین حامیان گروهک داعش در عراق، و دیگر مناطق دنیا هستند.

پربیننده ترین خبرها