اعطای 120 هزار تابعیت سیاسی در بحرین

اعطای 120 هزار تابعیت سیاسی در بحرین
دوشنبه 26 خرداد 1393 - 11:34

دبیر کل جمعیت وفاق بحرین گفت: در 20 سال گذشته، بیش از 120 هزار نفر تابعیت بحرینی گرفته اند که همه این موارد با اهداف سیاسی و برای حفظ رژیم حاکم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "علی سلمان" دبیر کل جمعیت "وفاق" بحرین در مصاحبه با تلویزیون "اللؤلؤه"، گفت که سیاست اعطای تابعیت تنها توسط رژیم اشغالگر قدس به منظور ایجاد مکانی دائمی برای یهودیان و در بحرین به منظور تغییر ترکیب جمعیتی ساکنان اجرا می گردد.

وی تاکید کرد: اعطای تابعیت، پیامدهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد که برای همه بحرینی ها محسوس است. اکثر بحرینی ها از هر طایفه ای که باشند خطر پروژه ویرانگر اعطای تابعیت را احساس می کنند و مستقیما ضررهای آن را متوجه می شوند.

دبیر کل وفاق با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات آتی فایده ای ندارد، افزود:انتخابات قدرت اجرائی را تقسیم نمی کند و ابزار حقیقی برای نظارت وجود ندارد. این انتخابات تنها یک نمایش ظاهری است چون نهاد قانون گذاری رابطه ای با انتخابات ندارد و نخست وزیر از مجلس رای اعتماد کسب نمی کند و مورد سؤال واقع نمی شود، زیرا این مجلس فرمایشی، منتخب مردم نیست.

شیخ علی سلمان افزود: اگر انتخابات بیان کننده اراده ملت و موجب تقسیم قدرت و دموکراتیک باشد، باید در انتخابات شرکت کرد. مخالفان حکومت، اندیشه اصلاحی روشنی دارند که تنها زائیده افکار آنها نیست، بلکه برگرفته از تجربه های بشری در مبارزه برای رسیدن به دمکراسی است.

شیخ سلمان خاطرنشان کرد: مردم بحرین می خواهند که سرچشمه قدرت باشند و انتخابات آزاد، شفاف و بر اساس مساوات باشد. مردم می خواهند همانطور که ماده اول قانون اساسی اشاره کرده، محور نظام سیاسی و سرچشمه قدرت در یک نظام دمکراتیک باشند. اگر این تغییرات تحقق یابد و مردم آن را احساس کنند دیگر شاهد این تحرکات گسترده برای ایجاد تغییرات ریشه ای و اساسی نخواهیم بود زیرا اصلاحات عبارت از یک کلمه نیست که در کلام بیاید بلکه برنامه ای عملی است که شهروندان آن را حس می کنند.

دبیر کل جمعیت وفاق از حکومت بحرین خواست گزینه امنیتی برای حل بحران بحرین را کنار بگذارد و به دنبال راه حل سیاسی باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها