حمله به روزنامه‌نگار عراقی در برنامه زنده

حمله به روزنامه‌نگار عراقی در برنامه زنده
پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 - 14:29

سخنان رسوا کننده نویسنده و روزنامه نگار عراقی در یک شبه قطری درباره حمایت عربستان و قطر از تروریسم، با توهین ها و حملات مهمان حامی داعش تمام شد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ابوفراس الحمدانی" که به عنوان مهمان یکی از برنامه های شبکه الجزیره قطر برای بررسی اوضاع عراق دعوت شده بود، ولی این برنامه با جبهه گیری غیرحرفه‌ای مجری برنامه علیه ابوفراس و سخنان توهین آمیز دیگر مهمان برنامه خاتمه یافت.
الحمدانی پیش از پایان این برنامه به مجری برنامه گفت: چرا "بن باز" (از مبلغان افراطی سعودی) عملیات داخل اراضی اشغالی فلسطین را حرام اعلام کرد،  زیرا رژیم اسرائیل دارای گروه فشار و لابی است و عربستان را رسوا می کند؛ ولی برای ما ده ها فتوا از عربستان برای حلال برشمردن عملیات تروریستی در عراق صادر می شود؛ ولی (مبلغان سعودی) در فتواهای خود عملیات در اسرائیل (مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین) را حرام می دانند.
الحمدانی با وجود تلاشهای غیرحرفه‌ای مجری شبکه قطری برای ساکت کردن وی، ادامه داد: بگذارید قطری ها بشنوند .. بگذارید رئیس قطر بشنود .. بگذارید امیر تمیم صدای من را بشنود .. این صدای یک شهروند عراقی است؛ من پسرعموی تو هستم .. این عاقلانه نیست که هزار و هفتصد نفر از ما در جنایت جنگی کشته شوند، ولی در مقابل می بینیم که روزنامه های قطری می نویسند "انقلاب مردم" در عراق.
الحمدانی خاطرنشان کرد: روزنامه های قطری حملات داعش را "انقلاب مردم" در عراق می نامند.
وی تأکید کرد: سخنان قرضاوی عاقلانه نیست و این کار اعلام جنگ علیه عراق است .. قرضاوی برای انجام کارهای تروریستی در عراق فتوا می دهد .
دراین هنگام مجری شبکه قطری برای ساکت کردن الحمدانی چندین بار با دست روی میز می کوبد و او را با صدای بلند "هو" می کند.
الحمدانی گفت: قرضاوی به دلیل تروریست بودن از ورود به مصر منع شده است.
الحمدانی خاطرنشان کرد: ما عراقی ها در مقابل تروریستها می ایستیم و حتی یک (سیاستمدار) داعشی هم نخواهد توانست وارد بغداد شود.
وی در مقابل تلاشهای غیرحرفه ای مجری قطری برای قطع کردن سخنانش، خطاب به این مجری گفت: دیگر صبر ما تمام شده است .. هزار و هفتصد نفر از مردم عراق کشته شدند .. می خواهید چند نفر دیگر از مردم ما کشته شوند .. برای بیدار شدن وجدان شما و کشورهای عربی نیم میلیون نفر کافی است ..  ما ساکت نمی شویم به خدا ما دیگر ساکت نمی شویم .. کسانی که در فرایند سیاسی شکست خوردند اکنون از طریق داعش وارد شده اند.
الحمدانی گفت: بغداد فقط جایگاه انسانهای شرافتمند است و نه (سیاستمداران حامی) داعش.
"ناجح المیزان" مهمان دیگر برنامه که پاسخی در مقابل سخنان الحمدانی نداشت پس از مطرح کردن مسائل طایفه‌ای و توهین آمیز، تلفن همراهش را به سوی الحمدانی پرت کرد. پس از این ماجرا دو مهمان برنامه از جای خود بلند شده و به سوی یکدیگر رفتند ولی قبل از درگیر شدن دو مهمان برنامه عوامل از نزدیک شدنشان به یکدیگر جلوگیری کردند.
سایت "عراق القانون" نوشت: الحمدانی پس از این برنامه از سوی نیروهای امنیتی قطری توقیف شد.
"کریم بدر الحمدانی" برادر وی اظهار داشت که پلیس امنیتی قطر در فرودگاه دوحه ابوفراس را قبل از بازگشت به لندن بازجویی کرد.
کریم الحمدانی از عراقی‌هایی که لحظه بازداشت برادرش در فرودگاه با رسانه‌های عراقی تماس گرفته و آنها را مطلع کردند، قدردانی کرد.
"ناجح المیزان" درانتخابات قبلی پارلمان عراق نامزد شده بود ولی در آن انتخابات رأی نیاورد.
درحالیکه الحمدانی در این برنامه تلویزیونی از نیروهای عراقی و مردم این کشور در مقابله با داعش حمایت ‌کرد، ناجح المیزان طرفدار گروه های تروریستی بود و مواضع برخی کشورهای عربی را در حمایت از آنها مطرح می کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها