شمارش‌ معکوس عشایر موصل برای مقابله با داعش

شمارش‌ معکوس عشایر موصل برای مقابله با داعش
چهارشنبه 18 تير 1393 - 18:37

العالم - مسئولان عراقی از برنامه‌ریزی عشایر شهر موصل و استان نینوا برای قیام مسلحانه علیه گروهک تروریستی داعش خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الصباح" به نقل از سرتیپ "قاسم عطا" سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که استان نینوا در روزهای آینده، شاهد "قیامی مسلحانه" علیه داعش خواهد بود.

وی افزود: عشایر نینوا توافق کرده اند که از هر شخصی که در این استان به گروه های تروریست بپیوندد، اعلام برائت کرده و او را از عشیره خویش اخراج کنند.

عطا که در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد سخن می گفت، خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات دقیق ِ به دست آمده، اکثر عشایر موصل، خود را برای قیام علیه داعش آماده می کنند. فرماندهان نظامی، ده ها تماس از افسران و مردم عشایر موصل دریافت کرده اند که در آن ها برای نابود کردن تروریست های داعش در این شهر اعلام آمادگی کرده اند. این گونه تماس ها و اعلام آمادگی ها، در استان صلاح الدین نیز وجود داشته است.

در این میان، تلویزیون عراق فاش کرد که در پی سر باز زدن برخی از گروه های مسلح تروریست از بیعت با "ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش، این گروه های تروریستی با یکدیگر درگیر شدند.

یکی دیگر از دلایل درگیری این گروه ها با یکدیگر، اختلاف بر سر تقسیم اموال و غنایم به دست آمده از سرقت بانک های دولتی و اموال مردم در برخی شهرها اعلام شده است.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها