دلیل تعلل نتانیاهو برای اقدام نظامی علیه غزه

دلیل تعلل نتانیاهو برای اقدام نظامی علیه غزه
پنج‌شنبه 19 تير 1393 - 14:17

العالم - گسترش موج آشوبها در داخل اراضی اشغالی فلسطین و مذاکرات ایران با 1+5 نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برای اقدام نظامی علیه غزه دچار تردید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "الون بن دیوید" کارشناس مسائل راهبردی و نظامی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: در سال اخیر به این نتیجه رسیدیم که پتانسیل شعله ور شدن انتفاضه سوم در کرانه باختری وجود ندارند؛ اما ناآرامیهای اخیر در داخل اراضی اسرائیل احتمال بروز انتفاضه سوم را از داخل اسرائیل تقویت می کند.

نهادهای امنیتی گزارش کردند، جوانانی از عربهای اسرائیل در شبکه های اجتماعی فلسطینیهای داخل اسرائیل را به آشوبگری دعوت می کنند، این نگرانی وجود دارد که اعضای فلسطینی کنست بجای آرام کردن بحران، بر موج ناآرامیها سوار شوند.

در اینجا باید از پلیس اسرائیل که بدون ایجاد درگیری و خشونت سعی در کنترل ناآرامیها دارد قدردانی کرد؛ زیرا در غیر این صورت دامنه آشوب گری توسعه می یابد.

بن دیوید در خصوص ارتباط بین نا آرامیهای اخیر در داخل سرزمینهای اشغالی فلسطین و تصمیم نهایی برای حمله به غزه گفت: نخست وزیر اسرائیل از تاثیر حمله به غزه بر ناآرامیهای داخل اسرائیل ابراز نگرانی کرد.نتانیاهو گفته است "ممکن است در اثر حمله به غزه، دیگر مناطق فلسطین و مناطقی در داخل اسرائیل  نیز مشتعل شود".

نتانیاهو گفت، بهتر است در این شرایط قدری تعلل و درنگ کنیم.

بن دیوید همچنین ادعا کرد: مذاکرات ایران با 1+5  نیز بر تصمیم اسرائیل برای اقدام علیه غزه تاثیر گذاشت. نتانیاهو نمی خواهد با اقدام نظامی علیه غزه ، نگاه جامعه بین المللی را از مذاکرات ایران با شش کشور منحرف کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها