درخواست مرجعیت برای تشکیل دولت ملی عراق

درخواست مرجعیت برای تشکیل دولت ملی عراق
جمعه 20 تير 1393 - 17:24

مرجعیت دینی در عراق از نمایندگان جدید مجلس این کشور خواست تا در انتخاب روسای سه گانه و رعایت موعد تعیین شده در قانون اساسی و تشکیل دولت ملی با مقبولیت گسترده به منظور حل مشکلات، تسریع به خرج دهند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه اینترنتی "سومریه نیوز"، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، نماینده آیت الله سیستانی و خطیب جمعه شهر مقدس کربلا در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان این موضوع خاطرنشان کرد: در شرایط دشوار و حساس عراق که در برابر تروریستهای بیگانه قرار دارد، مهمترین نیاز، وحدت و کنار گذاشتن تفرقه و اختلاف است.

الکربلایی افزود: از سیاستمداران می خواهیم در رسانه های گروهی از موضع گیری های تند که فقط باعث پیچیده تر شدن اوضاع می شود، دست بردارند.

وی ادامه داد: مقابله با چالش های تهدید کننده صلح داخلی و وحدت اجتماعی، نیازمند موضع گیری صادقانه در راستای منافع ملی و کنار گذاشتن منافع شخصی، گروهی و قومی و خودداری از سوء استفاده از اوضاع فعلی برای تحقق اهداف سیاسی و منطقه ای است.

الکربلایی یادآور شد: دعوت از مردم برای پیوستن به ارتش برای حمایت از مردم عراق، آبرو و مقدساتشان در برابر تروریست های بیگانه است.

لزوم رعایت حقوق شهروندان

نماینده آیت الله سیستانی از داوطلبان عراقی که به ارتش می پیوندند خواست حقوق شهروندان اعم از هر مذهب، نژاد یا گروه سیاسی را رعایت کرده و به شهروندان بی گناه تعهدی نکنند.

الکربلایی با هشدار نسبت به ریخته شدن خون افراد بی گناه یا تعدی به اموال و املاک آنان، ضرورت جلوگیری از شکل گیری گروه های قانون شکن را مورد تاکید قرار داد.

محکومیت حمله به فلسطینیان غزه

نماینده آیت الله سیستانی همچنین حمله رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم و همبستگی خود را با فلسطینیان اعلام کرد.

الکربلایی همچنین جامعه جهانی را به تلاش برای جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی و پشتیبانی از فلسطینیان فراخواند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها