عملیات ارتش سوریه در بلندی های مرز لبنان

سه شنبه 24 تير 1393 - 22:03

ارتش سوریه در حال انجام عملیاتی گسترده در ارتفاعات "قلمون" با هدف کنترل بر مناطق کوهستانی مشرف بر منطقه عرسال لبنان است.

حسام زیدان، خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد: ارتش سوریه به مواضع تروریست ها در موقعیت "طلعت موسی" در ارتفاعات "رأس المعره" در اطراف مرزهای لبنان حمله کرد و پناهگاه های آنها را منهدم کرد. همچنین محل استقرار گروه های مسلح در بلندی های "سند" در داخل خاک سوریه در نزدیکی منطقه "طفیل" نیز هدف حملات ارتش قرار گرفت که در نتیجه آن ده ها تروریست کشته و زخمی شدند.

"بسام ابوعبدالله"، رئیس مرکز "تحقیقات راهبردی دمشق" به شبکه خبری العالم گفت: درگیری ارتش با گروه های مسلح در ارتفاعات و مناطق مرزی لبنان ادامه دارد و تروریست ها، به محاصره درآمده و دسترسی آنها به کمک های لجستیک قطع شده است.

وی افزود: تروریست ها چاره ای جز تسلیم و یا فرار به سایر مناطق ندارند. از این رو، ارتش لبنان نیز باید در مرزهای مشترک دو کشور، اقداماتی انجام دهد. زیرا زیان های تروریست ها متوجه دو کشور خواهد بود.

در ملیحه در استان "ریف دمشق" نیز، عملیات نظامی وارد مرحله جدیدی شده است. به طوری که ارتش، پس از محاصره کامل شهرک ملیحه، پناهگاه های گروه های مسلح را در حومه شهرک های "عربین" و "کفربطنا" مورد هدف قرار داده است.

بدین ترتیب ارتش سوریه، بر مناطق گسترده ای که تروریست ها در "نشابیه"،"عین ترما"، "زبدین" و "جسرین" به اشغال خود درآورده بودند، مسلط می شود.

یک نظامی ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: همزمان با پیشروی نیروهای ارتش با هدف پاکسازی ملیحه از گروه های مسلح، شماری از تروریست ها و عناصر تکفیری تلاش کردند تا به محاصره آنها در داخل شهرک ملیحه پایان دهند. اما نیروهای ارتش به شدت با آنها مقابله کردند و شمار زیادی از آنها را به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر یک محموله جدید از کمک های انسان دوستانه شامل هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی دولت سوریه در منطقه "معظمیه شام" واقع در استان ریف دمشق در میان شهروندان توزیع شد.

MKH-15-12:05

پربیننده ترین خبرها