حماس: طرح آتش‌بس مصر "مرده" متولد شد+ویدیو

چهارشنبه 25 تير 1393 - 20:16

غزه، العالم - سخنگوی رسمی جنبش حماس، طرح مصر برای آتش بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت غزه را به نوزادی که مُرده به دنیا آمده تشبیه کرد.

"مشیر المصری" سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین - حماس - به شبکه خبری العالم گفت: دشمن اشغالگر بعد از طرح آتش بس مصر با بمباران دهها خانه و کشتن شماری از فرزندان فلسطین و با تداوم ارتکاب جنایات وحشیانه ثابت کرد که طرح مصر از ابتدای تولد مرده بود.

وی افزود: هر سخنی درباره آتش بس باید با طرفی که می تواند آن را برقرار کند، یعنی مقاومت فلسطین مطرح شود و باید شروط قابل قبول ملت فلسطین در توافق نامه گنجانده شود.

"اگر اقدام جدی صورت گیرد شرط های مقاومت برای آتش بس آماده است"

المصری ضمن اشاره به اینکه مشورت میان گروه های مختلف مقاومت برای ترسیم شروط نهایی توافق آتش بس در حال انجام است، گفت: تا این لحظه هیچ اقدام جدی از سوی هیچ کشوری برای آتش بس صورت نگرفته و تنها تماس هایی میان چند طرف اسلامی، عربی و بین المللی با جنبش حماس و مقاومت فلسطین برقرار شده است.

سخنگوی رسمی جنبش حماس تاکید کرد: خبر طرح آتش بس مصر بدون آنکه با گروه های مقاومت در میان گذاشته شود از رسانه ها مطرح شد، اما اگر اقدام جدی صورت گیرد شرط های مقاومت نیز آماده است.

المصری رفع محاصره غزه و گذرگاه رفح، توقف تجاوز به ملت فلسطین و پایبندی رژیم صهیونیست به توافق تبادل اسرا را از شرطهای اصلی مقاومت عنوان کرد و گفت: تاکنون دهها تن از اسرایی که قبلا آزاد شده بودند، دوباره دستگیر و روانه زندان شده اند.

مشير المصري سخنگوي حماس

العالم

المصری درباره حمله رژیم صهیونیستی به منازل اعضای ارشد جنبش های فلسطینی گفت: حمله به منازل اعضای جنبش حماس و مقاومت اهمیتی ندارد، زیرا خانه، فرزندان، اموال و خون های ما و هرآنچه که داریم فدایی خاک فلسطین و دفاع از مردم آن است و خانه و خانواده ما عزیزتر از خانه و فرزندان دیگر مردم فلسطین نیست.

وی حمله صهیونیست ها به خانه اعضای حماس را نشانه درماندگی دشمن در عدم دستیابی به اهدافش و ناتوانی در مقابله با ضربات قدرتمند مقاومت دانست و تاکید کرد که جنایات صهیونیست ها باعث اصرار بیشتر مقاومت به شروطش و تداوم راه مقاومت برای کسب پیروزی نهایی بر اشغالگران خواهد شد.

المصری تاکید کرد مقاومت به راه خود ادامه می دهد تا قواعد بازی را تغییر دهد و حساب های دشمن را با آنچه در توان دارد به هم بریزید و او را غافلگیر نماید تا در نهایت دشمن هم ناچار به پذیرش شرطهای ما شده و پیروزی ملت فلسطین کامل شود.

 

پربیننده ترین خبرها