کشورهای عربی تحریم "اسرائیل" را بی‌اثر می‌کنند

کشورهای عربی تحریم
شنبه 18 مرداد 1393 - 13:55

رژیم صهیونیستی به دلیل حملات وحشیانه به نوار غزه، حمایت قدرتهای بزرگ جهان را از دست داده اما در مقابل، توانسته رضایت بخشی از جهان عرب یعنی کشورهای حوزه خلیج فارس و مصر را که حامی این حملات هستند، به دست آورد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این مساله موجب شده تا فشارهای بین المللی به صورت کامل بر این رژیم اعمال نشود و بتواند به کمک کشورهای عربی منطقه خود را از این تنگنا برهاند.

حملات غیرانسانی صهیونیستها به غیرنظامیان نوارغزه، واکنش های بسیاری را به دنبال داشت به طوری که برخی گروه های سیاسی منطقه ای بزرگ، ضد رژیم صهیونیستی به پا خاستند. همچنین اکثر کشورهای امریکای جنوبی با فراخواندن سفرای خود از تل آویو در این خصوص قاطعانه عمل کردند و کشورهای اروپایی نیز دست از حمایت از این رژیم برداشتند.

این مواضع ، شکست دیپلماتیک واقعی برای رژیم صهیونیستی به شمار می رود و این شکست از نظر سیاسی در حال گسترش است و با فشار بیشتر جمعیت های حقوقی بین المللی که خاری در گلوی این رژیم شده روز به روز در حال تشدید است و نقش شبکه های اجتماعی در شکستن ابهت گروه های فشار صهیونیستها نیز در حال تقویت است.

روزنامه لوموند نیز سه روز پیش باارایه گزارشی، ناکامی اشغالگران در قانع کردن جهان را تحلیل و تفسیر کرد.

پس از جنایت های این بار رژیم صهیونیستی در غزه، برای اولین بار در تاریخ درگیری فلسطین و اسراییل شرایط برای اعمال فشار واقعی بر رژیم صهیونیستی و محاصره دیپلماتیک آن در سطح بین المللی فراهم شده است.

در همین حال ناظران تاکید دارند که رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت برخی کشورهای عربی راهی برای رهایی از این وضعیت یافته است.

کشورهایی مانند مصر و کشورهای حوزه خلیج فارس ، با ابراز دشمنی با جنبش حماس موجب کمرنگ شدن نقش اتحادیه عرب نیز شدند که می تواند فرصت تاریخی بی سابقه ای را از فلسطین بگیرد.

برخی از بزرگترین کشورهای اسلامی مانند ترکیه ، اندونزی و مالزی با ابراز تاسف از یکپارچه نبودن کشورهای عربی و جانبداری برخی ازآنها مانند مصر از رژیم صهیونیستی، اعلام کردند این مساله موجب می شود تا فرصت تاریخی برای محاصره این رژیم به دلیل جنایت های روزانه و جنایتهای گذشته اش از دست برود.

پربیننده ترین خبرها