مالکی: دستگاه‌های امنیتی، دخالت سیاسی نکنند

مالکی: دستگاه‌های امنیتی، دخالت سیاسی نکنند
سه شنبه 21 مرداد 1393 - 19:17

نخست وزیر عراق از فرماندهان و افسران ارتش، پلیس و دستگاه‌های امنیتی خواست از ورود به بحران سیاسی کشور خودداری کنند و فقط وظایف خود را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "سومریه نیوز"، نوری مالکی نخست وزیر کنونی عراق در دیدار با سران دستگاه های امنیتی کشور از آنها خواست اختلافات سیاسی در زمینه تعیین نخست وزیر را به مردم، سیاستمداران و قوه قضاییه بسپارند.

مالکی با ستایش پایداری نیروهای امنیتی عراق در برابر تروریسم به رغم کمبود تسلیحات افزود: عراق امانتی به گردن همه ماست که باید با آگاهی، درایت و ثبات آن را مورد حمایت قرار دهیم.    

وی ادامه داد: عراق، منطقه و جهان در یک سنگر برای مبارزه با تروریسمی قرار گرفته اند که تفاوتی میان مسلمان، مسیحی، عرب، کرد، ترکمان و ایزدی در کردستان، بصره یا هر مکان دیگری از عراق قائل نیست.

فواد معصوم رییس جمهور عراق روز گذشته حیدر العبادی نامزد ائتلاف ملی را رسما مامور تشکیل کابینه کرد. 

این اقدام معصوم باعث شد مالکی به عنوان رییس ائتلاف دولت قانون، اقدام رئیس جمهور عراق را "نقض قانون اساسی" و اقدامی بی ارزش بداند. العبادی مورد تایید 127 نماینده ائتلاف ملی قرار گرفته و نامزد نخست وزیری شده بود.

العبادی نیز از نیروهای امنیتی، داوطلبان و عشایر عراق تلاش برای دفاع از وطن در برابر داعش را خواستار شده است.

وی همچنین از نیروهای سیاسی خواست به دیدگاه ملی مشترک برای حل اختلافات برسند و موضع شجاعانه مرجعیت دینی عراق را در قبال مسائل اخیر کشور مورد ستایش و تقدیر قرار داد.   

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها