ماه آینده، حکم دادگاه علیه مبارک صادر می شود

ماه آینده، حکم دادگاه علیه مبارک صادر می شود
چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 20:12

العالم - یک دادگاه مصری صدور حکم علیه "حسنی مبارک" رییس جمهور و دیکتاتور مخلوع مصر در مساله قتل تظاهرات‌کنندگان مصری و فساد را به 27 سپتامبر آتی موکول کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، یک دادگاه مصری که رسیدگی به پرونده حسنی مبارک رییس جمهور اسبق و مخلوع مصر را به عهده گرفته است، 27 سپتامبر را زمان صدور حکم خود علیه مبارک در مساله فساد و قتل تظاهرات کنندگان مصری اعلام کرد.

حسنی مبارک که سی سال تمام بر مصر حکومت کرد، به همراه وزیر کشورش و شش تن از دستیارانش، با اتهام قتل صدها تظاهرات کننده در انقلاب 2011  مصر مواجه هستند. مبارک همچنین به همراه دو پسرش به فساد متهم هستند.

دیکتاتور مخلوع مصر در ماه ژوئن سال 2012 به حبس ابد متهم شده بود، اما حکم دادگاه وی در ماه ژانویه سال 2013 نقض شد.

مبارک (86 ساله) از جلسه امروز چهارشنبه برای دفاع از خود استفاده کرد و طولانی ترین سخنرانی خود از زمان برکناری اش در فوریه 2011 را ایراد کرد. وی بر یک صندلی متحرک نشسته بود و لباس آبی رنگ به تن داشت؛ زیرا در ماه می گذشته به سبب اتهام در مساله فساد به سه سال زندان محکوم شده بود.

مبارک در دفاع از خود خطاب به دستگاه قضایی مصر گفت: "حسنی مبارک که اینک در مقابل شما نشسته است، هرگز فرمان قتل تظاهرات کنندگان و ریختن خون مصری ها را صادر نکرده است"، وی این جمله را بارها تکرار کرد و افزود "تحت هیچ شرایطی، فرمان قتل یک مصری را هم صادر نکردم". 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها