افشای وضعیت بد زندانیان سیاسی در امارات

افشای وضعیت بد زندانیان سیاسی در امارات
شنبه 25 مرداد 1393 - 14:34

فرزند یکی از بازداشت شدگان اماراتی از نقض حقوق زندانیان سیاسی در زندان "الزرین" در این کشور خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از منابع رسانه‌ای "حسن المنصوری" فرزند محمد المنصوری از بازداشت شدگان در زندان الرزین فاش کرد: نهادهای امنیتی امارات، به تازگی با استفاده از مزدوران نپالی حقوق شش زندانی سیاسی در زندان الرزین را نقض کرده اند.
حسن المنصوری گفت: مزدوران نپالی این زندانیان سیاسی را مورد اهانت و تفتیش بدنی اهانت آمیز قرار داده و دست ها و پاهای آنها را به طور مداوم بسته‌اند و آنها را از نماز در روز جمعه منع کرده‌اند. در این مدت، مدیریت زندان نیز به درخواست این زندانیان برای ملاقات با مسؤولان زندان توجهی نکرده است.
وی در مطالب خود در شبکه اجتماعی توییتر در اینترنت به نقل از پدر زندانی اش افزود: ناگهان 30 مزدور نپالی با طناب به ما حمله کرده و دست و پای ما را از پشت بهم بستند به گونه‌ای که باعث آسیب دیدن برخی از زندانیان شد.
المنصوری خاطرنشان کرد: این مزدوران نپالی سپس پدرم به همراه پنج زندانی دیگر را کشان کشان به صورت وحشیانه برده و درون اتاق هایشان انداختند و آنها بیش از یک ساعت دست و پا بسته بودند و از اقامه نماز در روز جمعه و خوردن غدا و حتی استفاده از سرویس بهداشتی محروم شدند.
سازمان عفو بین الملل پیشتر بدرفتاری و شکنجه دستکم 60 زندانی سیاسی در امارات خبر داده و اعلام کرده بود که نگهبانان زندان الزرین در موارد زیادی به سلولها حمله و زندانیان را مورد ضرب و جرح قرار می دهند.
این سازمان افزود، 18 زندانی اواخر سال گذشته میلادی در اعتراض به این بدرفتاریها اعتصاب غذا کردند زیرا مورد ضرب و شتم قرار گرفته و محدودیت زیادی برای ملاقات با خانوادهایشان پیدا کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها