هلاکت دو ترروریست سعودی در یمن و عراق + عکس

هلاکت دو ترروریست سعودی در یمن و عراق + عکس
يکشنبه 26 مرداد 1393 - 11:05

"ابوعمر العدنانی" و "ابو الدحداح الازدی" دو عضو سعودی گروه داعش هستند که به تازگی در عراق و یمن به هلاکت رسیده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "زیاد خالد رشید الجعفری" ملقب به "ابوعمر العدنانی" از عناصر گروه داعش روز گذشته هنگام حمله به مقر ارتش عراق در منطقه السکران در نزدیک شهر الحدیثه به ضرب گلوله از پا در آمد.
المطیری قبلا در چند منطقه سوریه جنگیده بود. او بین شهرهای ادلب و حمص سوریه تردد داشت و اخیرا وارد عراق شده بود.
یکی از نزدیکانش که خواست نامش فاش نشود، به روزنامه "الحیات" چاپ لندن گفت: المطیری 22 ساله از ساکنان شهر جده برادر بزرگتر در بین 11 برادر بود و از دبیرستان فارغ التحصیل شد و تا قبل از ملحق شده به گروه داعش بدون آگاهی خانواده اش در یکسال پیش، بیکار بود.


وی با اشاره به مخفی کاری المطیری درباره عقایدش افزود: همگان از رفتنش به سوریه شوکه شدند و او بعد از رسیدن به سوریه به خانواده اش اطلاع دارد. خبر مرگش را نیز از شبکه های اجتماعی در اینترنت فهمیدیم و والدینش از مرگ او بسیار متاثر شدند.
در یمن، گروه انصار الشریعه وابسته به شبکه القاعده در جزیره العرب از هلاکت ابوالدحداح الازدی در عملیاتی انتحاری علیه یک مرکز امنیتی در یکی از ورودی های شهر الملا در ساحل حضر موت خبر داد، تا به خیل عاملان انتحاری سعودی در مناطق درگیری در یمن و سوریه و عراق ملحق شود.
برخی منابع در گفت وگو با روزنامه الحیات فاش کردند "باسل محمد العمری الزهرانی" 10 سال پیش در عراق جنگیده بود و در زندانهای سعودی نزدیک به مدت هشت سال زندانی بود، و حکم اعدام برایش بریده شد اما این حکم نقض شد و بعد از خروج از زندان به یمن رفت.
این جوان سعودی یک سال و نیم پیش به یمن رفت و دو روز پیش یک خودروی بمبگذاری شده را در یک مرکز پلیس النجده در خیابان شصتم در ورودی شهر المکلا منفجر کرد.
پیش از این عملیات درگیری های مسلحانه ای بین عناصر گروه انصار الشریعه و نیروهای پلیس در گرفت که در آن تعدادی از دوطرف کشته شدند. شماری از  نیروهای پلیس نیز بر اثر انفجار خودروی یاد شده کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها