نگرانی کانادا از "بازگشت" تروریست‌های داعش

نگرانی کانادا از
يکشنبه 2 شهريور 1393 - 09:15

رئیس سرویس امنیتی کانادا ضمن ابزار نگرانی شدید از بازگشت شهروندان کانادایی که به گروه‌های مسلح در خارج پیوسته‌اند، بازگشت آنها را تهدیدی امنیتی برای این کشور دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "مایکل کلمب" رئیس سرویس امنیتی کانادا طی مقاله‌ای در نشریه "گلوب اند میل" نوشت کانادایی‌هایی که به گروه‌های مسلحی نظیر داعش پیوسته‌اند، بازگشت آنها به کانادا یک تهدید به شمار می‌آید و می‌توانند به کمک تماس‌های خارجی خود شبکه‌هایی را در کانادا تشکیل دهند.

به نوشته رویترز، وی در این مقاله آورده است: بیش از 100 کانادایی اعم از زن و مرد، این کشور را برای پیوستن به گروه‌هایی نظیر القاعده و الشباب ترک کرده‌اند.

مایکل کلمب تاکید کرد: واضحترین تهدید ملی-امنیتی می‌تواند در بازگشت این افراطی‌ها به کشور ایجاد شود.

وی می افزاید: این افراد در بازگشت، در مقایسه با زمانی که کانادا را ترک کردند، تا چه اندازه افراطی‌تر شده‌اند؟ آیا وضعیت آنها به عنوان یک کهنه سرباز درگیری خارجی، آنها را در به کارگیری دیگر کانادایی‌ها تواناتر می‌کند؟

رئیس سرویس امنیتی کانادا اضافه کرد: و بسیار مهمتر، آیا آنها آموزش‌های تروریستی خود را برای اقدامات خشونت‌آمیز در کانادا استفاده خواهند کرد؟ این چشم انداز بسیار واقعی است.

دیگر دولت‌های غربی نیز نگرانی مشابهی درباره مشارکت شهروندان خود در درگیری‌های خاورمیانه یا دیگر مکان‌ها و بازگشت آنها به کشورشان ابراز داشته‌اند.

مایکل کلمب در ادامه مقاله خود می نویسد: برخی از کانادایی‌های افراطی که به خارج رفته اند کشته شده‌اند که از جمله دو الجزایری تبار در میان آنها بوده اند و تعداد دیگری نیز در درگیری‌ها در سوریه و عراق کشته شده‌اند.

وی اضافه کرد: حتی اگر افراطی‌های کانادایی در کوتاه مدت به کشور بازنگردند، همچنان یک چالشی برای کانادا به شمار می‌آیند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها