تلاش مبلّغ وهابی برای تخریب رابطۀ ایران و سودان

تلاش مبلّغ وهابی برای تخریب رابطۀ ایران و سودان
چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 22:12

در پی انجام تلاش‌هایی برای تعطیلی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سودان، مفتی وهابی افراطی که به حمایت از داعش و سپس توبه از اقدام خود معروف شده، مطالبی آکنده از توهین و افترا علیه جمهوری اسلامی ایران در پایگاه اجتماعی توییتر به اشتراک گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری العالم، پس از تلاش برخی جریان ها در سودان برای تعطیلی رایزنی فرهنگی ایران در این کشور که تحت تاثیر فشار و تحریکات عربستان سعودی علیه ایران انجام شد، "محمد العریفی" مبلّغ وهابی عربستانی و مفتی رسوایی موسوم به "جهاد نکاح" در مطالبی آکنده از توهین و افترا مدعی شد که ایران قصد ترویج مذهب تشیع در سودان را داشته است.

وی با انتشار هشتگ "جلوگیری از انتشار تشیع در سودان" و "تشکر از دولت سودان" مدعی شد: «ایران می خواست سودانی ها را به طاعت غیر خدا وادار کند(!) اما مردم سودان که محبت رسول خدا را در دل دارند و برخی از آنان از نواده های پیغمبر هستند، بدعت در دین را نپذیرفتند»(!)

العریفی همان کسی است که ابتدا از گروه تروریستی داعش حمایت کرد و جوانان سعودی را به رفتن به سوریه و پیوستن به صفوف "جهاد" تشویق نمود، اما بعد از مدتی که طبل رسوایی داعش در کشتار بیگناهان و مخالفت با اصول روشن اسلامی به صدا در آمد، وی از سخنان خود "توبه" کرد.

در همین زمینه داوود الشریان مجری معروف عربستانی در یک حمله شدید به العریفی و سایر مبلغان وهابی از آنان خواسته بود که به جای تشویق جوانان و فرزندان دیگر برای رفتن به افغانستان و سوریه فرزندان خود را که در ناز و نعمت به سر می برند برای "جهاد" به این کشورها بفرستند.

وی در یک پایگاه اجتماعی خطاب به العریفی و العرعور، دیگر مبلغ وهابی، گفته بود شما که مشتاق بهشت هستید خودتان به سوریه بروید ما هم پشت سر شما خواهیم آمد.

تحلیلگران و رسانه ها، اظهارنظرهای العریفی در موضوعات مختلف را به فتواهای وی در حمایت از تروریست های داعش و جبهه النصره تشبیه می کنند و اکنون این سوال باقی است که آیا وی از این اتهام زنی ها نیز توبه خواهد کرد؟!

پربیننده ترین خبرها