اعتراض مقام های سازمان ملل به افزایش اعدام درعربستان

اعتراض مقام های سازمان ملل به افزایش اعدام درعربستان
پنج‌شنبه 20 شهريور 1393 - 14:04

العالم - مقام های سازمان ملل متحد با درخواست از دولت عربستان برای متوقف کردن فوری مجازات اعدام خشن ، اعلام کردند که اکثر محکومان در آن کشور به اعدام با شمشیر سر از بدنشان جدا می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " خوان مندز" گزارشگر ویژه شکنجه ، بدرفتاری و مجازات خشن ، غیرانسانی و اهانت آمیز سازمان ملل اعلام کرد : اعدام با شمشیر مجازاتی خشن ، غیرانسانی و اهانت آمیز است و طبق قانون بین الملل ممنوع می باشد.

کریستوف هینز گزارشگر ویژه اعدام غیرقانونی نیز درباره عدم توجه دولت عربستان به قوانین بین المللی ابراز نگرانی کرد و افزود : عربستان با وجود درخواست های مراکز حقوقی متعدد برای متوقف کردن اعدام وحشتناک افراد همچنان به این نوع اعدام ادامه می دهد.

مندز و هینز اعلام کردند : محاکمات در عربستان ظالمانه است و با هیچیک از معیارهای بین المللی مطابق نیست زیرا اکثر اوقات به متهمان اجازه داشتن وکیل مدافع داده نمی شود و حکم اعدام نیز پس از اخذ اعترافات از متهمِ تحت شکنجه و بدون امکان بازبینی حکم صادره در دادگاه استیناف صادر می شود .

مندز و هینز اعلام کردند : اعدام ها در عربستان وضعیت حقوقی عربستان را بدتر کرده است .

از آغاز سال 2014 تاکنون حداقل 45 نفر در عربستان اعدام شدند .

السید بومدوحه معاون مدیر امور خاورمیانه وشمال آفریقای سازمان عفو بین الملل نیز خواستار توقف مجازات اعدام در عربستان شد و افزود : اعدام به علت ارتکاب جرایمی بجز قتل عمد خصوصاً اعدام براساس اعترافات متهمِ تحت شکنجه " اشتباه و مغایر با قانون بین الملل" است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها