تلگراف:انگلیس، دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد

تلگراف:انگلیس، دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد
چهارشنبه 26 شهريور 1393 - 22:47

سرکنسول پیشین انگلیس در قدس اشغالی، با انتشار مقاله ای در روزنامه دیلی تلگراف؛ از لندن خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وینسنت فین، در این مقاله به موضوع احداث قریب الوقوع شهرک های صهیونیست نشین جدید در کرانه باختری رود اردن و درگیری های منطقه خاورمیانه پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد، تصمیم اسراییل برای احداث شهرک های جدید و خشونت های منطقه احتمال حل مناقشه فلسطینی ها و اسراییلی ها را کاهش داده است.

فین افزود: انگلیس سال 1950 اسراییل را به رسمیت شناخت و زمان آن فرارسیده است که فلسطین را نیز به رسمیت بشناسد که اگر این کار را بکند، دیگر کشورها نیز از وی الگو خواهند گرفت و بدین ترتیب مناقشه اسراییلی ها و فلسطینی ها برای همیشه پایان خواهد یافت.

وی انگلیس را عامل اشغال فلسطین دانست و نوشت: انگلیس به علت صادر کردن اعلامیه بالفور در مناقشه اسراییلی ها و فلسطینی ها دست دارد و همچنین از سال 1920 تا سال 1948 فلسطین را اشغال کرده بود.

سرکنسول پیشین انگلیس در قدس اشغالی اعلام کرد که احتمال اجرایی نشدن راه حل "تشکیل دو کشور فلسطین و اسراییل" با توجه به تداوم شهرک سازی اسراییل وجود دارد.

فین افزود: 134 کشور از مجموع 193 کشورِ عضو سازمان ملل متحد فلسطین را به رسمیت شناخته اند و انگلیس که منتظر فرصتی مناسب برای به رسمیت شناختن فلسطین بود، باید بداند که این فرصت هم اکنون فراهم شده است.

وی گفت: سیاست انگلیس مبتنی بر واگذاری تأمین امنیت اسراییل و فلسطین به نیروهای آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها