ارتش عراق شهر "بلد" را از داعش پاکسازی کرد+فیلم

يکشنبه 13 مهر 1393 - 11:38

ارتش عراق با انجام عملیات نظامی در شهر "بلد" در جنوب استان صلاح الدین این شهرستان را از وجود تروریست های داعش پاکسازی کرد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از عراق، ارتش عراق همچنین با پیشروی به سمت منطقه الخضیره الشرقیه در حال پاکسازی این منطقه از وجود عناصر تروریستی داعش است.

بنابراین گزارش، به دنبال تهدیدهای اخیر داعش به شهروندان شهرستان بلد در جنوب صلاح الدین، ارتش و نیروهای داوطلب عراقی به عملیات گسترده ای در منطقه الخضیره الشرقیه دست زده اند. در این عملیات وجود مین های کاشته شده در زمین های کشاورزی روند پیشروی را با دشواری همراه کرد.

دوربین العالم ارتش عراق را در عملیات پاکسازی این مناطق همراهی کرده و گزارش خبرنگار ما حاکی از درگیری میان نیروهای ارتش با تروریست ها است. همچنین نیروهای مهندس ارتش در تلاش برای هموار کردن راه ورود خودروهای نظامی به مناطق هدف هستند.

بعد از سه ساعت درگیری، نیروهای امنیتی عراق توانستند به پیشروی قابل ملاحظه ای دست یابند و تعدادی از خانه هایی که داعش از آنها به عنوان پایگاه استفاده می کرد، بازپس بگیرند.

یکی از نظامیان عراقی در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: ارتش از سه محور وارد منطقه تحت کنترل تروریست ها شد و از دو طرف خیابان های اصلی به نفوذ خود ادامه داد تا خانه ها را از وجود تک تیراندازان تروریست پاکسازی کند.

آزاد سازی این مناطق به دلیل نزدیکی آن به ضریح امامزاده محمد فرزند امام هادی (ع) از اهمیت بیشتری برخوردار است چنان که ضربات شدید ارتش عراق عناصر داعش را به عقب نشینی از مواضع خود وادار کرد.

نیروهای داوطلب عراقی نیز با روحیه بالا و به قصد آزادسازی این مناطق، ارتش را همراهی می کنند و تعداد کشته های داعش نیز بعد از پاکسازی کامل منطقه اعلام خواهد شد.

بعد از آزادسازی شهر بلد، عملیات آزادسازی کامل جنوب صلاح الدین طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها