نماینده عراقی:

حملات آمریکا باعث پیشروی بیشتر داعش شده است

حملات آمریکا باعث پیشروی بیشتر داعش شده است
سه شنبه 15 مهر 1393 - 16:05

نماینده ائتلاف دولت قانون فاش کرد که از زمان تشکیل ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا، این گروه تروریستی نه تنها شکست نخورده، بلکه پیشروی هم کرده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم،  "عالیه نصیف" با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: 10 روز از تشکیل ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش توسط آمریکا گذشت، ائتلافی که 47 کشور در آن شرکت دارند. اما در این مدت، شاهد پیشروی میدانی داعش و اشغال شدن چند شهر و منطقه دیگر توسط این گروه تروریستی هستیم.

شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از نصیف تأکید کرد: در این مدت، عناصر داعش مردم را وادار به بیعت با این گروه کردند و در این میان، هزاران خانواده فرار کردند و ائمه جمعه و جماعات مساجد نیز ناچار به فرار شدند زیرا داعش آن ها را بین انتخاب دو گزینه قطع سر یا بیعت مخیر می کند.

وی افزود: در سایه این روند پرشتاب پیشروی داعش، دستاوردهای 10 روزۀ آمریکا چه بود؟ آمریکا داعش را صرفا گروهی تروریستی توصیف می کرد به طوری که گمان می کردیم می توان آن ها را در مدت چند ساعت نابود کرد، اما در مدت این ده روز آمریکا چه کرد؟

نصیف از آمریکا خواست سیاست های کلی خود را در مبارزه با داعش به عراقی ها توضیح دهد، زیرا شعارهای کلی و تبلیغات نظامی پوچی این کشور برای مقابله با شرایطی که عراق دچار آن است کارایی ندارد.

این نماینده عراقی تأکید کرد: آمریکا و ائتلاف بین المللی باید به صورت روزانه، دستاوردهای خود را در مبارزه با داعش اعلام کند.

پنتاگون، اوائل ماه جاری میلادی با اعلام این که ارتش آمریکا نمی تواند کورکورانه، پایگاه های داعش را بمباران کند، "شکیبایی راهبردی" برای ریشه کن کردن داعش را خواستار شده بود.

در این میان، "چاک هگل" وزیر دفاع آمریکا نیز در روز 21 آگوست اعلام کرد که آمریکا در حال ترسیم راهبردی بلند مدت برای مقابله با داعش است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها