رزمایش انگلیسی‌آمریکایی برای ‌حمله زمینی به سوریه

رزمایش انگلیسی‌آمریکایی برای ‌حمله زمینی به سوریه
چهارشنبه 16 مهر 1393 - 22:36

نیروهای آمریکایی و انگلیسی، برای کسب آمادگی جهت حمله زمینی به سوریه، تمرین نظامی در کالیفرنیا را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که دولت های آمریکا و انگلیس ادعا کرده اند که برای مبارزه با داعش، نیروی زمینی به عراق و سوریه نمی فرستند و حملات این کشورها به مواضع داعش، صرفا هوایی خواهد بود، روزنامه انگلیسی گاردین از تمرین نظامی مشترک نیروهای مارینز آمریکایی و نیروهای ارتش انگلیس در صحرای موهاوی در جنوب شرقی ایالت کالیفرنیا پرده برداشت.

"روری کارول" خبرنگار روزنامه گاردین، تاکید کرد که رزمایش نظامی مشترک آمریکا و انگلیس تحت عنوان "تمساح سیاه" برگزار می شود و در آن سلاح هایی جدید رونمایی و آزمایش می شوند.

وی افزود: در این رزمایش، که تیم های نظامی محدودی نیز از هلند در آن شرکت دارند، 850 سرباز آموزش می بینند و برای برگزاری آن، 12 میلیون لیره استرلینگ هزینه شده است.

" دان جس من" از نیروهای انگلیسی، خاطر نشان کرد که این رزمایش، میان صخره های آتش فشانی و در منطقه ای پر از مار و عقرب برگزار شد.

سرگرد "گیل دانکن" نیز، این رزمایش را به مثابه بازیابی توانمندی های جنگ، پس از سال ها دوری از عملیات نظامی در عراق و افغانستان دانست.

به نوشتۀ گاردین، در این رزمایش که هفته آینده پایان خواهد یافت خانه هایی عربی شبیه سازی شده بود که از دیوارهایی ضخیم برخوردارند و نام "خانه های کشتار" بر آن ها اطلاق شده است و سربازان، به سمت آن ها تیراندازی می کنند و بر آن نارنجک پرتاب می کنند.

روری کارول، تاکید کرد: همه کسانی که در این رزمایش با آن ها صحبت کردم، به شدت مشتاق جنگ و درگیری بودند و به گفته سرگرد دانکن، "آن ها مانند سگ شکار، آماده اند تا هر جا که از آن ها خواسته شود، بجنگند که ممکن است جنگ آیندۀ آن ها در سوریه باشد."


26 

 

پربیننده ترین خبرها