طرح پایان"اشغالگری صهیونیستها" در سازمان ملل

طرح پایان
شنبه 26 مهر 1393 - 17:31

العالم - نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، خواهان تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت این سازمان شد که بر اساس درخواست فلسطینی‌ها باید تا نوامبر ۲۰۱۶، دو سال دیگر، به "اشغالگری رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطینی" پایان دهد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، روز جمعه، ۲۵ مهر، در سازمان ملل خاطرنشان کرد که پیش‌نویس این قطعنامه باید تا پیش از پایان سال ۲۰۱۴ در شورای امنیت به رای گذاشته شود.

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دو هفته پیش در دیدار با شماری از روزنامه‌نگاران و نویسندگان فلسطینی در رام‌الله، از تنظیم پیش‌نویس این قطعنامه خبر داده بود.

عباس همچنین احتمال داد که آمریکا با توسل به "حق وتو" مانع از تصویب این قطعنامه شود، و افزود: در آن صورت، فلسطینی‌ها راهکارهای دیگری را برای استقلال کشور خود عملی خواهند کرد.

درخواست نماینده فلسطین در سازمان ملل برای رای‌گیری در مورد پیش‌نویس قطعنامه "پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی تا نوامبر ۲۰۱۶" در حالی مطرح شده است که سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل و شورای امنیت، پیشتر خواهان تعویق در بررسی این درخواست شده بود.

سوئد دو هفته پیش به عنوان اولین دولت اروپایی اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

پس از سوئد، مجلس عوام انگلیس نیز هفته گذشته در اقدامی بی‌سابقه طرح به رسمیت شناختن دولت فلسطین را با اکثریت آرا تصویب کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها